زمان و چگونگي خون‌خواهي را ما مشخص مي‌كنيم

۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۰۱:۰۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۲۷۹

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه خون‌خواهي شهيد هنيه به وقت خود باقي است، افزود: زمان و چگونگي مجازات و خون‌خواهي شهيد هنيه را ما مشخص خواهيم كرد و قطعا انجام خواهد شد.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه خون‌خواهي شهيد هنيه به وقت خود باقي است، افزود: زمان و چگونگي مجازات و خون‌خواهي شهيد هنيه را ما مشخص خواهيم كرد و قطعا انجام خواهد شد. سردار پاسدار علي فدوي در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه راهپيمايي اربعين با وجود بايكوت رسانه‌اي غربي‌ها جهاني شده است، گفت: دشمن براي برچيدن نظام اسلامي هجمه‌ها و دسيسه‌هاي متعددي پياده كرده، اما با عنايت خداوند و هوشياري مردم و مسوولان اين فشارها خنثي و بدون نتيجه بوده است.

وي با بيان اينكه خون‌خواهي شهيد هنيه به وقت خود باقي است، افزود: زمان و چگونگي مجازات و خون‌خواهي شهيد هنيه را ما مشخص خواهيم كرد و قطعا انجام خواهد شد. وي خدمات رساني به زائران اربعين را يك توفيق و نگاه كريمانه از طرف پروردگار دانست و افزود: زيارت اربعين يك امر مستحب ولي خدمت رساني به زائران وظيفه‌اي واجب محسوب مي‌شود و ثواب فريضه واجب بيشتر از مستحب است. سردار فدوي گفت: تردد در اربعين امسال نسبت به سال‌هاي گذشته روان‌تر شده و جمعيت بيشتري براي شركت در همايش بزرگ راهپيمايي اربعين حسيني عازم كشور عراق شدند. جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شناخت اباعبدالله الحسين (ع) را از ضروريات فكري مسلمانان و از مقدمه‌هاي ظهور برشمرد و يادآور شد: اربعين و جايگاه اين زيارت معنوي يكي از راه‌هاي شناخت سيدالشهدا و نهضت عاشورا است. وي بيان كرد: دشمنان همواره مانع انعكاس حركت‌هاي ميليوني زائران شده و بر آن سرپوش مي‌گذارند تا اين كنگره عظيم جهاني در سطح بين المللي منعكس نشود در حاليكه عظمت حركت اربعين هيچگاه با اين اقدامات مذبوحانه خاموش نمي‌شود. سردار فدوي گفت: چشمان دشمن به دنبال اربعين است و با شناخت از اهميت اين كنگره تمام حركات اربعين را رصد مي‌كند ولي با وجود تمام تبليغات مسموم آنان همه ساله دل‌هاي همه شيعيان و دلدادگان معطوف اربعين است هرچند توفيق زيارت نصيب عده كمي مي‌شود. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در سرزمين‌هاي اشغالي غوغايي به پا است كه انتظار مرگ از مجازات براي رژيم صهيونيستي سخت‌تر است و شبانه روز آنها در انتظار پاسخ ايران هستند.  سردار پاسدار فدوي بيان كرد: رژيم غاصب صهيونيستي با ترور شهيد هنيه جنايت بزرگي را مرتكب شد و اينبار شديدتر از قبل تنبيه مي‌شود.

همچنين سخنگوي سپاه پاسداران در پاسخ به اين پرسش كه زمان پاسخگويي ايران به خونخواهي ترور شهيد هنيه چه زمان خواهد بود، اظهار كرد: رژيم صهيونيستي با ترور شهيد هنيه دستاوردهايي تعيين كرده بود كه به هيچكدام نرسيد. دشمن فكر مي‌كرد مي‌تواند با اين ترور ناكامي در دستيابي به اهداف را در ميدان جبران كند اما برعكس جبهه مقاومت مقتدرتر شده است. وي تاكيد كرد: عزم جدي در پاسخ به تعرض‌هاي مختلف رژيم صهيونيستي وجود دارد و در حال حاضر هم مردمي كه در سرزمين‌هاي اشغالي هستند در حال پرداخت هزينه‌هاي نتانياهو در ترور شهيد هنيه هستند. سردار ناييني گفت: امروز رژيم صهيونيستي و سياستمداران امريكا شكست را در ميدان نبرد در جبهه‌هاي مختلف جنگ پذيرفته است. وي يادآور شد: مردم ايران مردم هوشمندي هستند و مي‌دانند فرماندهان نيروهاي مسلح و سپاه پاسداران، سطوح عالي تصميم‌گيري در اقدام و پاسخ همه جوانب را مي‌سنجند و تصميم دقيق و حساب‌شده مي‌گيرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغيير مي‌دهند. سخنگوي سپاه پاسداران تصريح كرد: زمان در اختيار ماست و ممكن است دوره انتظار اين پاسخ طولاني شود. فعلا صهيونيست‌ها بايد در بي‌تعادلي به سر ببرند. ممكن است پاسخ ايران هم تكرار عمليات‌هاي گذشته نباشد.
سخنگوي سپاه اظهار كرد: ما امريكايي‌ها را به دنبال صلح و آتش بس نمي‌بينيم و رفتارهاي‌شان عمدتا بازي سياسي است. جمهوري اسلامي از اقدامات صادقانه براي آتش‌بس استقبال مي‌كند. زمان در اختيار ماست و بايد مجموع شرايط بررسي شود و تصميم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرايط و تدبير فرماندهان مربوط است.