آغاز موج بازگشت زائران اربعين

۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۰۱:۴۲:۴۱
کد خبر: ۳۱۹۳۱۱
آغاز موج بازگشت زائران اربعين

رييس پليس راهور فراجا اعلام كرد كه تا صبح امروز، از ۳ ميليون نفري كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند، ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر از مرزهاي شش‌گانه كشور خارج شده‌اند.

رييس پليس راهور فراجا اعلام كرد كه تا صبح امروز، از ۳ ميليون نفري كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند، ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر از مرزهاي شش‌گانه كشور خارج شده‌اند. سردار سيد تيمور حسيني با اشاره به افزايش ۱۵ درصدي تردد وسايل نقليه در استان‌هاي مرزي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: از سه روز پيش، شاهد افزايش ۴۰ درصدي بازگشت زائران به كشور بوديم. در ۲۴ ساعت گذشته نيز تعداد خروج و ورود زائران به ايران و عراق تقريبا برابر شده است، اين نشان مي‌دهد كه از امروز به‌طور جدي وارد موج بازگشت شده‌ايم. او با تاكيد بر اهميت مديريت صحيح زمان سفر توسط زائران گفت: با توجه به شروع بازگشت زائران، از هموطنان عزيز درخواست مي‌كنيم براي كاهش بار ترافيكي و تسريع در بازگشت به شهرهاي محل سكونت خود، از مرزهايي كه به شهرشان نزديك‌تر است استفاده كنند و صرفا به مرزهاي مهران يا شلمچه محدود نشوند.

حسيني افزود: پليس راهور با تمام توان در خدمت زائران اربعين حسيني است و براي تامين امنيت و تسهيل سفر آنها از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد، در همين راستا، اقدامات گسترده‌اي از جمله انتقال خودروهاي پارك شده در مكان‌هاي نامناسب، افزايش ظرفيت ناوگان اتوبوسراني و مديريت ترافيك در محورهاي پرتردد انجام شده است. رييس پليس راهور فراجا با اشاره به رفع مشكل ترافيك در محور ايلام به كرمانشاه در محدوده تونل آزادي گفت: تمام ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي ما براي موج بازگشت زائران به كشور آماده است. حسيني با اشاره به تعداد ۲۰۲۳ دستگاه خودرويي كه در محل‌هاي نامناسب و ناايمن در شهرهاي مرزي پارك شده بودند، افزود: اين وسايل نقليه توسط ماموران راهور به پاركينگ‌هاي مناسب منتقل شدند تا ضمن جلوگيري از ايجاد اختلال در ترافيك، ايمني زائران نيز افزايش يابد. مالكان اين خودروها در صورت تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ و اعلام مشخصات خودرو مي‌توانند از محل خودروي خود اطمينان حاصل كنند.