قرارداد انزونزی با سپاهان ثبت نمی شود؟

۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۹۳۳۳
قرارداد انزونزی با سپاهان ثبت نمی شود؟

در حالی که سپاهان اعلام کرده با انزونزی به توافق رسیده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل پر شدن سقف بودجه سپاهان این باشگاه نمی‌تواند قرارداد این بازیکن فرانسوی را در سازمان لیگ ثبت کند.

در حالی که باشگاه سپاهان اعلام کرده است با استیون انزونزی به توافق رسیده است اما بررسی‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که به دلیل پر شدن سقف بودجه سپاهان این باشگاه نمی‌تواند قرارداد این بازیکن فرانسوی را در سازمان لیگ ثبت و از او استفاده کند. سپاهان هم‌چنین هنوز برای ثبت قرارداد مهدی لیموچی با مشکل مواجه است.

به گزارش ایسنا، احتمالا بزرگ‌ترین نقل و انتقالات تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران امسال با پیوست استیون انزونزی به سپاهان رقم خورد. این هافبک دفاعی ۳۵ ساله علاوه بر سابقه انجام ۱۹۵ بازی در پریمیرلیگ انگلیس، ۹۰ بازی در لالیگا، ۳۹ بازی در لوشامپیونه، ۳۰ بازی در سری آ، ۳۹ بازی در لیگ قهرمانان، دارای عناوین معتبری هم‌چون قهرمانی با سویا در لیگ اروپا و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۲۱ به همراه تیم ملی فرانسه است. با این حال آیا سپاهان می‌تواند از این خرید بزرگ بهره ببرد؟

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، باشگاه سپاهان تاکنون به دلیل پر شدن سقف بودجه‌اش نتوانسته قرارداد مهدی لیموچی را هم ثبت کند تا کارت بازی این بازیکن صادر شود. در چنین شرایطی انزونزی هم به سپاهان پیوسته تا او هم با مشکل ثبت قرارداد مواجه شود و سپاهان نتواند از ستاره فرانسوی‌اش استفاده کند.

سپاهانی‌ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی با فروش ستاره‌هایی چون رامین رضاییان، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، محمدجواد حسین‌نژاد و محمد قربانی سقف بودجه خود را حدود ۵۰% افزایش داد اما همچنان با مشکل مواجه است.

در همین راستا، مدیران سپاهان درخواست افزایش سقف بودجه برمبنای درآمدهای حاصل از حضور امسال‌شان در لیگ قهرمانان آسیا(سطح دوم) داشته‌اند اما نهادهای نظارتی به دلیل تضمین شده نبودن این درآمدها با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

براساس قوانین لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) تنها درآمد تضمین شده باشگاه‌ها بابت حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها، ۳۰۰ هزار دلار است که این میزان کمکی به سپاهان نمی‌کند. به همین دلیل سپاهان روی اضافه شدن پاداش هر برد (۵۰ هزار دلار) و پاداش حضور در مراحل حذفی هم حساب باز کرده اما این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است. با این اوصاف باید دید سپاهان برای ثبت قرارداد انزونزی و لیموچی به چه راهکاری می‌رسد؟