امام جمعه قم:

امیدواریم دولت چهاردهم همان راه رئیسی را به طور جهادی و با جدیت ادامه دهد

۱۴۰۳/۰۶/۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۴۳۲
امیدواریم دولت چهاردهم همان راه رئیسی را به طور جهادی و با جدیت ادامه دهد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم در هفته دولت با اهداف و برنامه دولت‌های هر زمان آشنا می‌شوند، تصریح کرد: ما هم امسال یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان را گرامی می‌داریم، مردم خدمات ایشان را فرموش نخواهند کرد و امیدواریم دولت چهاردهم که با همراهی مجلس دوازدهم به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد همان راه را به طور جهادی و با جدیت ادامه دهد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه ۲ شهریورماه که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: اخلاص در مرحله اول کار دل است و بعد از آن در اعمال و برنامه‌های انسان بروز پیدا می‌کند؛ لذا هر چه تقوا قوی تر باشد اعمال انسان با اخلاص بیشتری انجام می‌شود.

امام جمعه قم گفت: در آیه ۱۰۰ سوره توبه خداوند متعال از مسلمانی یاد کرده است که پیشگام در هجرت و نصرت مهاجرین بودند، اما در آیه ۱۰۱ به مسلمانان هشدار می‌دهد مراقب پیرامون خود باشند؛ زیرا هم در میان بادیه نشینان و هم شهرنشینان مدینه گروهی منافق هستند که با شما زندگی می‌کنند اما چون نفاق آن‌ها ناشناخته است متوجه آن‌ها نیستید.

آیت‌الله سعیدی گفت: در این آیه ۱۰۱ سوره توبه قرآن به پیامبر(ص) و پیروان اش می‌فرماید با خوش گمانی و اعتماد به همه نگاه نکنید؛ ما در نظام جمهوری اسللامی ایران هم از حوادثی ۷ تیر و ۸ شهریور درس‌ها گرفتیم به ویژه اینکه منافقین حاضر هستند چهره‌های شهید بهشتی و ۷۲ تن را به شهادت برسانند، فهمیدیم که ضد انقلاب با چهره منافقانه حاضر است در هر کجا نفوذ کند و جنایتی هولناک را رقم بزند.

امام جمعه قم ادامه داد: قرآن در آیه ۱۰۱ سوره توبه می‌فرماید: منافقین بدانند که خداوند آن‌ها را می‌شناسد و از دسیسه‌های آن‌ها آگاه است و اگر از فتنه گری دست برندارند خدواند آن‌ها را در دنیا و آخرت به عذاب الهی دچار خواهد کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آغاز هفته دولت، تاکید کرد: در ۸ شهریورماه سال ۱۳۶۰ دو یار امام(ره) و اسوه علم و اخلاق و تقوا، شهید محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر که هر دو نمونه‌ی از دولتمردان مردمی بودند به شهادت رسیدند، لذا این روز به هفته دولت نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در هفته دولت با اهداف و برنامه دولت‌های هر زمان آشنا می‌شوند، تصریح کرد: ما هم امسال یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان را گرامی می‌داریم، مردم خدمات ایشان را فرموش نخواهند کرد و امیدواریم دولت چهاردهم که با همراهی مجلس دوازدهم به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد همان راه را به طور جهادی و با جدیت ادامه دهد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه پیاده روی اربعین ریشه در روایات اهل بیت(ع) دارد و برای آن اجر و ثواب فراوانی ذکر شده است، یادآور شد: راهپیمایی اربعین با گذشت زمان و با حضور ملیت‌های مختلف به یک رزمایش فراملّی و فرامذهبی تبدیل شده و لذا اکنون برای حفظ و صیانت از آن در برابر آسیب‌ها باید چاره اندیشیدی کنیم.

امام جمعه قم، کمرنگ‌تر کردن نقش دولت در امور اجرایی راهپیمایی اربعین، تمرکز دولت بر تامین امنیت و زیرساخت ها، مشخص کردن سهیمه زائران برای مدیریت بهتر، آشنا کردن زائران ایرانی با فرهنگ مردم عراق، آشنا کردن میزبانان عراقی با زائران ایرانی، یاری جستن از میانجی‌ها فرهنگی همچون اقوام عرب ایرانی را بخشی از راهکارهای حفظ حماسه اربعین از آسیب‌ها دانست.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: همکاری در ایجاد موکب‌های مشترک، عدم تبدیل موکب داری به کار رقابتی، عدم غفلت از رعایت آداب اسلامی و اجتناب از هر کاری که به وحدت زائران و ملت عراق خدشه وارد کند، در حفظ دستاورد بزرگ حسینی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه قم تاکید کرد: حماسه عاشورا در یک نیم روز اتفاق افتاد و این اربعین بود که عاشورا را جهانی و همیشگی کرد و مدیریت آن با امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و کاروان اسرا بود.

وی روز جهانی مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: با ابتکار جمهوری اسلامی ایران سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در سازمان کنفرانس اسلامی روز جهانی مسجد نامگذاری شد؛ پس روز مسجد یک روز انقلابی است.

امام جمعه قم اضافه کرد: مسجد عبارت است از هسته مقاومت نظامی و امنیتی و فرهنگی؛ شیوه کار هدایت فرهنگی را در مسجد باید آموخت. کسانی که معتقدند مسجد فقط محل اقامه نماز است جداسازی دین و سیاست را تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) هر گاه کار مهم اجتماعی پیش می‌آمد در مسجد بیان می‌کردند؛ در نهضت امام مسجد کارایی خود را بدست آورد اما باید همچنان از کارکرد مسجد صیانت کرد. اینکه دشمنان اسلام در مسجد بمب‌گذاری می‌کنند به دلیلی ترس آن‌ها از حضور مسلمانان در مسجد است.