کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

۱۴۰۳/۰۶/۰۳ - ۱۲:۳۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۵۰۰
کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

براساس اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) متقاضیان کنکور ۱۴۰۳ این هفته اعلام می شود.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور زمان انتشار کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) و انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را اعلام کرده است.

به گزارش مهر، کارنامه اعلام رتبه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (کارنامه ملاک انتخاب رشته) در هفته اول شهریور ماه و زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در هفته دوم شهریور ماه خواهد بود.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شده است.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد. در نوبت اول در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب شرکت کردند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شد و ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در آن شرکت کردند.

با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری، مسؤولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پیش بینی کرده اند که نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.