بازداشت دوروف تمديد شد

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۰۰:۳۵:۵۱
|
کد خبر: ۳۱۹۶۶۶

حكم بازداشت بنيانگذار تلگرام در فرانسه در حالي تمديد شده كه برخي ادعاها حاكي از اين است كه پشت پرده اين دستگيري اسراييل است. به گزارش نشريه گاردين در خبري اعلام كرد مقامات قضايي فرانسه ديروز بازداشت پاول دوروف را تمديد كرده‌اند.

حكم بازداشت بنيانگذار تلگرام در فرانسه در حالي تمديد شده كه برخي ادعاها حاكي از اين است كه پشت پرده اين دستگيري اسراييل است. به گزارش نشريه گاردين در خبري اعلام كرد مقامات قضايي فرانسه ديروز بازداشت پاول دوروف را تمديد كرده‌اند. او شنبه شب در فرودگاهي در نزديكي پاريس دستگير شده بود و به گفته يك منبع آگاه ديشب قاضي تحقيق كه اين پرونده را بررسي مي‌كند، حكم بازداشت وي را تمديد كرد. بازداشت اوليه براي بازجويي ممكن است تا حداكثر ۹۶ ساعت طول بكشد. پس از پايان يافتن مدت زمان بازداشت، قاضي مي‌تواند درباره آزادي وي يا وارد كردن اتهامات و تمديد بازداشت وي تصميم بگيرد.

 در عين حال يكي از كاربران پلتفرم ايكس به نام DaiWW  @BeijingDai مدعي شده دستگيري دوروف به دليل عدم پيروي او از خواسته‌هاي رژيم صهيونيستي و امريكا درباره دسترسي به اطلاعات كاربران بوده است. او در اين باره نوشته است: دوروف در فرانسه به اتهام استفاده از پلتفرم براي پشتيباني از فعاليت‌هاي تروريستي و كودك آزاري و پس از سرباز زدن از ارايه اطلاعات كاربران به امريكا و رژيم صهيونيستي دستگير شد و اكنون ممكن است به ۲۰ سال زندان محكوم شود. از سوي ديگر جكسون هينكل مفسر سياسي امريكايي نيز در ايكس نوشت: هكرهاي ضد اسراييلي كه چند گيگابايت اطلاعات حساس اين رژيم را سرقت كرده بودند، آنها را در پيام رسان تلگرام منتشر كردند. تلگرام از درخواست اسراييل براي سانسور اين اطلاعات نيز خودداري كرده بود. اكنون پاول دوروف بنيانگذار تلگرام در فرانسه دستگير شده و ممكن است به ۲۰ سال زندان محكوم شود. همچنين هينكل در توييتي ديگر نوشته بود: چند روز قبل از دستگيري پاول دوروف، بنيانگذار تلگرام در فرانسه، او به‌طور مستقيم مشغول مذاكره با ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روسيه بود تا پس از سال‌ها تبعيد خودخواسته به كشورش بازگردد. دستگيري پاول حمله به روسيه است.  پيش از اين نيز نشريه ژورالسيم پست از وجود كانال‌هاي تلگرامي خبر داده بود كه محتواي حمايت از فلسطين را منتشر مي‌كردند. گمانه زني‌ها درباره آنكه دليل دستگيري دوروف امتناع او از سانسور محتواي حمايت از فلسطين است، ميان حاميان آزادي بيان و آزادي آنلاين موجي از خشم ايجاد كرده است.