آموزش‌وپرورش رسما از محدوديت بازنشستگي معلمان عقب‌نشيني كرد

آموزش‌وپرورش رسما از محدوديت بازنشستگي معلمان عقب‌نشيني كرد

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۰۰:۵۷:۱۰
|
کد خبر: ۳۱۹۶۸۲

وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌اي جديد، محدوديت بازنشستگي معلمان را لغو كرد. وزارت آموزش و پرورش مدتي قبل با صدور بخشنامه‌اي با هدف جبران كمبود معلم در مهر 1403، محدوديتي را براي بازنشستگي معلمان ايجاد كرد. اعمال محدوديت براي بازنشستگي با اعتراض بسياري از سوي معلمان همراه شد.

وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌اي جديد، محدوديت بازنشستگي معلمان را لغو كرد. وزارت آموزش و پرورش مدتي قبل با صدور بخشنامه‌اي با هدف جبران كمبود معلم در مهر 1403، محدوديتي را براي بازنشستگي معلمان ايجاد كرد. اعمال محدوديت براي بازنشستگي با اعتراض بسياري از سوي معلمان همراه شد. با ورود ديوان عدالت اداري به ماجرا و از سوي ديگر ابلاغ برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش‌وپرورش از بخشنامه ابلاغي خود عقب‌نشيني كرد و هم‌اكنون در بخشنامه‌اي جديد از ابطال بخشنامه قبلي و رفع محدوديت براي بازنشستگي معلمان خبر داده است.

در بخشنامه جديد وزارت آموزش و پرورش آمده: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه و لازم الاجرا شدن از 4 مرداد 1403؛ با توجه به ضرورت تامين نيروي انساني مورد نياز كلاس‌هاي خالي مدارس دولتي به صورتي كه هيچ كلاسي بدون معلم نباشد، جهت بهره‌مندي از تجارب همكاران با استمرار خدمت آنها به شرط نياز موافقت شود. با توجه به مفاد ماده 103 قانون مديريت خدمات كشوري و تبصره ذيل آن، در صورت درخواست بازنشستگي همكاران متقاضي پس از طرح در كميته منابع انساني استان، تصميم‌گيري و اقدام شود. در هر صورت اعمال اجبار براي ادامه خدمت مجاز نيست. پيش از اين وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌اي اعلام كرده بود: استمرار خدمت معلماني كه فاقد جمع شرايط 30 سال خدمت و 60 سال سن براي دارندگان مدرك كارشناسي و 35 سال خدمت و 65 سال براي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد و بالاتر هستند، ادامه داشته و بازنشستگي آنها ممنوع است.