انتقال ۳۱۰ زائر بيمار و ۳۴ فوتي از عراق به ايران

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۰۱:۰۰:۵۸
|
کد خبر: ۳۱۹۶۸۳

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور، از انتقال ۳۱۰ زائر بيمار و ۳۴ زائر فوت شده از كشور عراق به ايران خبر داد. بابك محمودي درباره امدادرساني هلال احمر به زائران اربعين حسيني گفت: از ۱۵ مردادماه تا پنج شهريور ماه، امدادگران ما در قرارگاه مرزي، به زائران امام حسين (ع) خدمات‌رساني كردند كه در مجموع در اين بازه زماني، ۴۲ هزار و ۲۲۶ نفر از اين خدمات بهره‌مند شدند.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور، از انتقال ۳۱۰ زائر بيمار و ۳۴ زائر فوت شده از كشور عراق به ايران خبر داد. بابك محمودي درباره امدادرساني هلال احمر به زائران اربعين حسيني گفت: از ۱۵ مردادماه تا پنج شهريور ماه، امدادگران ما در قرارگاه مرزي، به زائران امام حسين (ع) خدمات‌رساني كردند كه در مجموع در اين بازه زماني، ۴۲ هزار و ۲۲۶ نفر از اين خدمات بهره‌مند شدند. او با اشاره به افرادي كه در عراق دچار سانحه شده بودند، افزود: در اين مدت، ۳۱۰ نفر بيمار و ۳۴ نفر زائر فوت شده، از كشور عراق به قرارگاه‌هاي مرزي هلال احمر ايران تحويل داده شدند. رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور ادامه داد: در اين بازه زماني، ۱۰۱مورد عمليات امداد و نجات ترافيكي به ثبت رسيد كه ۳۴ نفر در اين حوادث آسيب ديدند. از اين تعداد ۲۴ نفر مصدوم و ۱۰ نفر كشته شدند. محمودي با اشاره به آمار افرادي كه به صورت سرپايي درمان شدند، گفت: ۹ هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعين حسيني در محل توسط نيرو‌هاي امدادي جمعيت هلال احمر در محل درمان سرپايي شدند.
او افزود: در اين ميان، ۱۰هزار و ۳۱۰ نفر از زائران نيز اسكان اضطراري داده شدند. همچنين ۲۱ هزار و ۹۱۷نفر به قرارگاه‌هاي مرزي ما مراجعه كرده و از خدمات سلامت مانند تست فشار خون و قند خون استفاده كرده‌اند.