قیمت طلای جهانی امروز 6 شهریورماه 1403؛ طلای جهانی در قله جا خوش کرد

قیمت طلای جهانی امروز 6 شهریورماه 1403؛ طلای جهانی در قله جا خوش کرد

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۵:۰۱
|
کد خبر: ۳۱۹۶۸۹

قیمت طلا امروز ثابت و نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند، زیرا تقاضای پناهگاه امن از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و افزایش شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر حمایت شد.

هر اونس طلا در ۲۵۱۵ دلار و ۸۳ سنت ثابت بود. شمش در ۲۰ آگوست به رکورد ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵۵۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گزارش ایسنا، طلا از نظر تاریخی به دلیل پایداری خود به عنوان یک محافظ مطلوب در برابر خطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی شهرت دارد. در همین حال، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز دوشنبه گفت که «زمان آن فرا رسیده است» تا نرخ بهره را کاهش دهیم، که احتمالاً با کاهش یک چهارم درصدی در هزینه‌های وام شروع می‌شود.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران با احتمال ۷۰ درصد کاهش ۲۵ واحدی و حدود ۳۰ درصد احتمال کاهش بیشتر از ۵۰ واحدی کاهش قیمت فدرال رزرو برای ماه آینده قیمت گذاری کرده‌اند. محیط نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود.

داده‌های وزارت بازرگانی نشان داد که سفارش‌های جدید برای کالاهای سرمایه‌ای کلیدی ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در جولای کاهش یافت و ارقام ژوئن کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهش هزینه‌های تجهیزات تجاری در سه ماهه سوم است.

مقامات اظهار کردند که انتظار می رود تقاضای طلا در مصرف کنندگان اصلی در هند و چین در چند ماه آینده بهبود یابد.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۹.۸۵ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۲۴ دلار رسید و پالادیوم ثابت در ۹۵۸.۵۰ دلار بود.