نیروگاه‌ها پاسخگوی افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق نیستند

نیروگاه‌ها پاسخگوی افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق نیستند

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۱۸:۲۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۱۹۷۱۴

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: همه نیروگاه‌های کشور با حداکثر توان تولید در مدار قرار دارند، ولی پاسخگوی افزایش حدود ۱۵ درصدی مصرف برق نیستند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه روز گذشته اوج بار تقاضا به عدد ۷ هزار و ۳۲۲ مگاوات رسیده و  ۱۰ هزار مگاوات  مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده بود گفت:  ۱۵ درصد رشد مصرف طی این مدت داشته ایم  و این میزان مصرف یک  عدد بسیار بزرگی است و با توجه به آنکه  نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت در مدار هستند،  اما همچنان این میزان مصرف پاسخ گو نیاز مصرف در کشور نیست.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: به تمامی مشترکان پر مصرف هشدار می‌دهیم که کاهش مصرف داشته باشند و قطع برق مشترکان پر مصرف که ۲ ونیم تا ۴ برابر الگو مصرف داشته باشند در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفته است.

او بیان کرد:  مشترکان پر مصرف باید ۲ ونیم تا ۴ برابر کاهش مصرف خود را از امروز تا پایان هفته ادامه دهند و در صورتی که مصرف کاهش پیدا نکند میزان ناترازی تشدید می‌شود و ما دیگر پاسخگوی نیاز همشهریان نخواهیم بود.

وی افزود: برای ایجاد یک شبکه برق پایدار و امکان تامین برق باید مشترکان حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند چراکه در شهریور ماه این میزان مصرف برق بسیار بیشتر از پیش بینی صورت گرفته است.