مالک فیس‌بوک افشا کرد؛ فشار دولت آمریکا برای سانسور اطلاعات کرونا!

مالک فیس‌بوک افشا کرد؛ فشار دولت آمریکا برای سانسور اطلاعات کرونا!

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - ۱۹:۲۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۱۹۷۱۷

مارک زاکربرگ مدعی شد فیس‌بوک از سوی دولت آمریکا برای سانسور محتوای مربوط به کووید ۱۹ در دوران پاندمی جهانی، تحت فشار قرار گرفت و او از تصمیم شرکت برای پذیرش این خواسته‌ها، افسوس می‌خورد.

مدیرعامل شرکت متا که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، در نامه ای به کمیته قضایی نمایندگان مجلس آمریکا نوشت: در سال ۲۰۲۱، مقامات ارشد دولت بایدن از جمله کاخ سفید، تیم‌های این شرکت را ماه‌ها تحت فشار گذاشتند تا برخی از محتوای کووید ۱۹ از جمله طنز و هجو را سانسور کنند. هر چند که تصمیم برای حذف محتوا با خود متا بود، اما فشار دولت اشتباه بود و من متاسفم که بیشتر درباره آن صحبت نکردیم.

به گزارش ایسنا، در دوران همه‌گیری کرونا، مدیران فیس‌بوک خشم مخالفان قرنطینه، واکسن‌ها و مقررات ماسک زدن را برانگیختند زیرا برخی از پست‌ها را حذف و اعلام کرد این پست‌ها، حاوی اطلاعات نادرست مرتبط با ویروس کرونا یا خلاف سیاست‌های این شرکت بودند. در مجموع، فیس‌بوک بیش از ۲۰ میلیون محتوا را در مدت یک سال حذف کرد. زاکربرگ با این اظهارات، به سایر مدیران شبکه‌های اجتماعی، از جمله جک دورسی، مدیر عامل سابق پلتفرم توییتر پیوست که از موارد گذشته فیلتر محتوا که به نظر آنها بیش از حد بود، پشیمان بودند.

یک بحث جهانی رو به رشد وجود دارد که شرکت‌های شبکه اجتماعی، تا چه حد باید در نظارت بر نظرات، تصاویر و سایر محتوای ارسال شده توسط کاربران خود پیش بروند.

برخی از پلتفرم‌ها بر این باورند که وقتی صحبت از این می‌شود که به کاربران بگوییم در فضای آنلاین چه چیزی می‌توانند بگویند یا نگویند، آنها نباید مداخله کنند اما برخی از دولت‌ها می‌گویند که موضع بیش از حد آزادانه می‌تواند منجر به رفتار مجرمانه شود.

مقامات فرانسوی، پاول دوروف، یکی از بنیانگذاران تلگرام را چند روز قبل دستگیر و ادعا کردند تلگرام در مقابله با جرایم از جمله انتشار مطالب سوء استفاده از کودکان در این پیام‌رسان، کوتاهی کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زاکربرگ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به عنوان نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه رقابت می‌کنند، حاضر نشده است از کسی طرفداری کند.