سیاستگذار برای واردات خودرو عجله کرد!

۱۴۰۳/۰۶/۰۸ - ۰۶:۳۰:۵۴
|
کد خبر: ۳۱۹۸۳۹

معاون سابق وزیر صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش و انتقال فناوری در واردات خودرو گفت: متاسفانه گاهی اوقات به دلیل عجله سیاست گذار برای واردات خودرو، از این قاعده غفلت می شود.

معاون سابق وزیر صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش و انتقال فناوری در واردات خودرو گفت: متاسفانه گاهی اوقات به دلیل عجله سیاست گذار برای واردات خودرو، از این قاعده غفلت می شود. منوچهر منطقی معاون سابق صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو بخش است بخشی مربوط به خود خودروساز است و بخش دیگر مربوط به مجموعه عواملی است که خیلی خودروساز در آن دخالت ندارد بلکه تحت تأثیر این عوامل قرار می‌گیرد. وی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به امور مدیریتی مجموعه مثل فرآیند تولید، تأمین، بازاریابی و تحویل محصول بر می‌گردد.
منطقی ضمن اشاره به عوامل بیرونی تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو به تأمین ارز نیاز دارد که متأسفانه این تأمین ارز در دو سال گذشته خیلی دچار فراز و فرود شده است.
رییس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: تأخیر در تأمین ارز باعث می‌شود خودروساز نتواند به موقع به تعهدات خود عمل کند.
وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد مشکلات صنعت خودروسازی کشور به عوامل بالادستی و ۵۰ درصد به عوامل داخلی خود خودروساز مربوط می‌شود.
منطقی بیان داشت: اگر خودروساز مسائل و مشکلات داخلی خود را رفع کند باعث می‌شود عوامل بالادستی تمایل بیشتری به حل و فصل مشکلات در این حوزه داشته باشند.