اميد به آينده‌اي روشن براي صنعت نفت و گاز ايران

۱۴۰۳/۰۶/۱۱ - ۰۱:۱۲:۳۴
|
کد خبر: ۳۱۹۹۶۹

يك كارشناس حوزه انرژي گفت: برنامه‌هاي وزير نفت با توجه به شرايط فعلي كشور و نيازهاي صنعت نفت و گاز، بسيار جامع و متوازن است. اجراي صحيح و به‌موقع اين برنامه‌ها مي‌تواند به تقويت جايگاه ايران در بازار جهاني نفت و گاز و افزايش توان اقتصادي كشور منجر شود.

يك كارشناس حوزه انرژي گفت: برنامه‌هاي وزير نفت با توجه به شرايط فعلي كشور و نيازهاي صنعت نفت و گاز، بسيار جامع و متوازن است. اجراي صحيح و به‌موقع اين برنامه‌ها مي‌تواند به تقويت جايگاه ايران در بازار جهاني نفت و گاز و افزايش توان اقتصادي كشور منجر شود.
امين كاوه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برنامه‌هاي وزير نفت براي افزايش توليد نفت و گاز گفت: يكي از اولويت‌هاي كليدي كه وزير نفت به درستي به آن پرداخته، افزايش ظرفيت توليد است. اين اقدام مي‌تواند به تامين نيازهاي داخلي و همچنين تقويت صادرات كمك كند و در نتيجه، باعث افزايش درآمدهاي ارزي كشور شود. وي افزود: يكي ديگر از محورهاي مهم برنامه وزير، توجه به سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي نفت و گاز است. توسعه ميادين جديد و نوسازي تجهيزات و تاسيسات موجود، از جمله اقداماتي است كه مي‌تواند به بهبود عملكرد اين صنعت و بهره‌وري بيشتر منابع منجر شود. اين كارشناس حوزه انرژي همچنين بر ضرورت افزايش تعاملات بين‌المللي در حوزه نفت و گاز تاكيد كرد و گفت: وزير نفت در برنامه‌هاي خود بر گسترش همكاري با كشورهاي همسايه و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي تاكيد دارد.

اين رويكرد مي‌تواند به انتقال تكنولوژي‌هاي نوين و افزايش بهره‌وري در صنعت نفت كشور كمك شاياني كند. كاوه همچنين به اهميت توجه به مسائل زيست‌محيطي و توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير اشاره كرد و گفت: توجه به محيط زيست و كاهش آلاينده‌ها بايد جزو اولويت‌هاي اصلي باشد. وزير نفت به درستي اين موضوع را در برنامه‌هاي خود مورد توجه قرار داده و تلاش براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير مي‌تواند گامي بلند در راستاي پايداري زيست‌محيطي كشور باشد. وي همچنين از لزوم همكاري و هماهنگي ميان تمامي نهادهاي مرتبط براي تحقق اين برنامه‌ها سخن گفت و خاطرنشان كرد: حمايت از سياست‌هاي وزير نفت، به عنوان يك هدف ملي، بايد در دستور كار قرار بگيرد. اين كارشناس حوزه انرژي همچنين درباره انتصاب عظيمي‌فر به عنوان مديرعامل جديد شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از سوي وزير نفت، گفت: شايسته‌گزيني و جوان‌گرايي، مي‌تواند تحول تازه‌اي در صنعت نفت جاري كند. بي‌شك دانش، تجربه و انگيزه جواني به انجام اقدام‌هاي پيشران و دانش‌بنيان در صنعت حساس پالايش و پخش كشور منجر خواهد شد.
به گفته كاوه با رويكرد مديريتي نوين و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز جهان، مي‌توان فرآيندهاي كاري را در شركت پالايش و پخش بهبود بخشيد. رويكرد فعلي مديريت، بر مبناي استفاده از داده‌ها و تحليل‌هاي پيشرفته براي تصميم‌گيري‌هاي استراتژيك است كه اين موضوع مي‌تواند به افزايش بهره‌وري و كاهش هزينه‌هاي  عملياتي  منجر  شود.