تهران دوباره گرم مي‌شود

۱۴۰۳/۰۶/۱۱ - ۰۱:۲۰:۵۴
|
کد خبر: ۳۱۹۹۷۸

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي گفت: روند كاهش دما در پايتخت متوقف شده و تا پايان هفته و هفته آينده مجدد تهران گرم مي‌شود.

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي گفت: روند كاهش دما در پايتخت متوقف شده و تا پايان هفته و هفته آينده مجدد تهران گرم مي‌شود. صادق ضياييان در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به خنك شدن چند درجه‌اي هواي تهران، افزود: اين كاهش دما در هفته‌هاي گذشته پيش‌بيني شده بود و علاوه بر آن شاهد كاهش دما در بسياري نقاط كشور بوديم. او بيان‌ كرد: با اين حال روند كاهش دما متوقف شده است و در اغلب مناطق دما در همين حد و حدود باقي خواهد ماند.ضياييان ادامه‌داد: پيش‌بيني مي‌شود دوباره شاهد افزايش دما در تهران بين ۳۳ تا ۳۶ درجه در گرم‌ترين ساعات روز باشيم. اين وضعيت در هفته آينده هم به همين منوال باقي خواهد ماند. رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي يادآور شد: دماي تهران در دهه پاياني شهريورماه به صورت تاريخي و ميانگين ۳۰ ساله در محدوده ۳۴ درجه سانتي‌گراد است و با توجه به اينكه در گذر فصلي و در انتهاي تابستان هستيم، به‌طور طبيعي كاهش دما اتفاق افتاده است. او اضافه‌كرد: افزايش دمايي كه پيش از اين شاهد بوديم ناشي از وجود موج گرمايي بود، با اين حال نفوذ سامانه پرفشار روي سواحل و نوار شمالي كشور سبب شده بود تا نوسانات دمايي را در تهران شاهد باشيم.

اين مقام مسوول سازمان هواشناسي در ادامه به توفان حاره‌اي در سواحل سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: هشدار قرمز دريايي توسط هواشناسي اين استان صادر شده است كه محدوده آن درياي عمان و درياي عرب است و اين دو دريا را متلاطم كرده است. ضياييان اظهار كرد: اين توفان با رگبار و رعد و برق و وزش شديد باد همراه خواهد بود و منجر به متلاطم شدن شديد دريا مي‌شود، منطقه اثر آن شمال شرق درياي عرب و درياي عمان خواهد بود و پيش‌بيني مي‌شود به كشتي‌ها و تاسيسات دريايي خسارت وارد كند. ضياييان تاكيد كرد: توصيه شده تا كشتي‌ها و لنج‌ها از تردد خودداري كنند و شناورهاي سبك به خشكي و مناطق امن انتقال داده شوند. رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي افزود: مناطق ساحلي جنوب شرق كشور نيز ممكن است از اين سامانه بي‌نصيب نباشند. او ادامه‌داد: برآورد مي‌شود اين سامانه طي روزهاي آينده از درياي عمان به سوي كشور عمان تغيير مسير دهد و تا دوشنبه در منطقه فعال باشد و پس از آن فروكش كند.