وعده بزرگ نوري به بخش‌خصوصي

۱۴۰۳/۰۶/۱۱ - ۰۱:۳۷:۳۹
|
کد خبر: ۳۱۹۹۸۷

وزيرجهادكشاورزي در ديدار با بخش خصوصي وعده مي‌دهد كه آ صد درصد كارها را با تشكل‌هاي بخش خصوصي به اشتراك بگذارد و قول مي‌دهد مدافع آنها باشد.

وزيرجهادكشاورزي در ديدار با بخش خصوصي وعده مي‌دهد كه آ صد درصد كارها را با تشكل‌هاي بخش خصوصي به اشتراك بگذارد و قول مي‌دهد مدافع آنها باشد. غلامرضا نوري وزير جهادكشاورزي در اولين ديدارش با تشكل‌هاي بخش كشاورزي مي‌گويد، وزارت متبوعش آمادگي سپردن برخي امور را به تشكل‌هاي كشاورزي دارد و به دنبال تصدي‌گري نيست و مسووليت سياست‌گذاري و نظارت را بر عهده دارد.

وزير جهاد كشاورزي تاكيد مي‌كند: ما آماده‌ايم صد درصد كار را به اشتراك بگذاريم و قول مي‌دهيم مدافع تشكل‌ها باشيم. مناسبت‌ترين مسير در واگذاري‌ها اين است كه هرگونه سود فعاليت‌ها، به تشكل‌ها و مردم برسد و آمادگي داريم در اين مسير با قدرت با تشكل‌ها همكاري كنيم. نوري اعلام مي‌كند: بايد رانت‌ها حذف و فرصت‌ها به صورت يكسان در اختيار فعالان، تجار و بازرگانان قرار گيرد تا به اندازه توان و تلاش خود در مجموعه، پاي كار باشند.  نوري با اشاره به اهميت امنيت غذايي مي‌گويد: آنچه كه مي‌تواند به معني واقعي كلمه امنيت غذايي را براي كشور به ارمغان آورد انجام امور فني، دانش‌بنيان كردن كشاورزي و توسعه عمودي با ورود بيش از پيش علم و فناوري به كشاورزي است.
او مي‌افزايد: براي رفع محدوديت‌هاي عوامل توليد، راهي جز بهره‌وري نيست كه با افزايش عملكرد، بهبود كيفيت دام، بهبود عملكرد محصولات در واحد سطح و ... ميسر مي‌شود.

نوري همچون سلف خود «خودكفايي» را به ويژه در توليد كالاهاي اساسي، محور فعاليت‌هاي وزارت جهادكشاورزي قرار مي‌دهد.
او مي‌افزايد: براي دستيابي به توسعه كشاورزي بايد مزيت‌هاي نسبي را تقويت كرده، تراز تجاري‌مان را مثبت كنيم و در حفاظت از آب و خاك ملاحظات لازم را داشته باشم.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه مبناي ما كشاورز-محوري است نه كشاورزي محوري، ادامه مي‌دهد: توليد‌كننده براي ما مهم است چون با وجود اوست كه توليد رقم مي‌خورد.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه امور كشاورزي بايد به‌طور مشترك با تشكل‌ها و مردم انجام شود، مي‌افزايد: ايجاد اعتماد محكم و قابل اتكا بين ما و بهره‌برداران، تشكل‌ها، ذي‌نفعان و ذي‌نقشان كشاورزي مورد تاكيد است و بنا داريم صادقانه و دقيق با هم در اين مسير حركت كنيم.
طبق گزارش وزارت جهادكشاورزي، نوري در مورد بحث اصلاح ساختار در وزارتخانه معتقد است كه اصلاح ساختار متناسب با وظايف جديد و اقتضاي زمان (IT و هوش مصنوعي) ضروري است و در اين راستا به تدقيق آمار به‌شدت نياز داريم. بايد يك بار براي هميشه آمار بخش كشاورزي را دقيق كنيم كه پايه‌اي براي برنامه‌ريزي‌ها در بخش باشد.