قیمت طلای جهانی امروز 13 شهریورماه 1403؛ عقبگرد در بازار طلای جهانی

قیمت طلای جهانی امروز 13 شهریورماه 1403؛ عقبگرد در بازار طلای جهانی

۱۴۰۳/۰۶/۱۳ - ۰۹:۵۰:۲۷
|
کد خبر: ۳۲۰۰۵۹

قیمت طلا در ساعات اولیه آسیا امروز سه‌شنبه (سوم سپتامبر) کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای سنجش میزان کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در این ماه بودند.

طلا پس از رسیدن به کمترین میزان بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۲۴۹۵ دلار و ۷۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا تغییر چندانی نداشت و به ۲۵۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش ایسنا، گزارش مهم این هفته، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده خواهد بود که در روز جمعه منتشر می‌شود. معامله‌گران در حال حاضر ۳۱ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نشست سیاست بانک مرکزی ایالات‌متحده در ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر و ۶۹ درصد احتمال کاهش یک چهارم واحدی را می‌بینند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه جولای به شدت افزایش یافته است. در همین حال، نظرسنجی‌ها نشان داد که کارخانه‌ها در منطقه یورو در ماه گذشته در انقباض فرو رفته‌اند و داده‌ها حاکی از آن است که بهبودی ممکن است تا حدودی دور باشد، اما تولیدکنندگان آسیایی و بریتانیایی نشانه‌هایی از بهبود را نشان دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۸.۴۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۲۳.۸۸ دلار رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۷۵ دلار رسید.