ویندوز 11 محبوب گیمرها

ویندوز 11 محبوب گیمرها

۱۴۰۳/۰۶/۱۳ - ۱۸:۰۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۰۷۸

ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از ویندوز ۱۰ در بین کاربران استیم پیشی گرفته است. این تغییر نشان‌دهنده‌ی موفقیت مایکروسافت در جلب توجه گیمرها به سیستم‌عامل جدید خود است.

 سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ از زمان انتشار در سال ۲۰۲۱، برای اولین‌بار در پلتفرم استیم توانست ازنظر محبوبیت از ویندوز ۱۰ پیشی بگیرد. به‌نظر می‌رسد که پذیرش ویندوز ۱۱ سرانجام مسیر روبه‌رشدی را برای مایکروسافت هموار کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مطابق آمار استیم در ماه آگوست، سهم ویندوز ۱۱ به ۴۹ درصد رسیده که درمقایسه‌با ماه قبل (۴۶ درصد) افزایش نسبی یافته است. درمقابل، سهم ویندوز ۱۰ حدود ۳ درصد کاهش یافته و به ۴۷ درصد رسیده است. سهم سیستم‌عامل‌های macOS و Linux نیز تقریباً ثابت مانده است.

استفاده از Windows ۱۱ در سراسر وب نیز در سال گذشته رشد کرده است. در جولای ۲۰۲۳، سهم بازار ویندوز ۱۱ حدود ۲۳ درصد بود. اکنون طبق آمار StatCounter، در آگوست ۲۰۲۴ به نزدیک ۳۲ درصد رسیده است.

طلاعات منتشرشده در اکتبر ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که Windows ۱۱ به سرعت ویندوز ۱۰ رشد نکرده است. درحالی‌که ویندوز ۱۰ پس از یک سال به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسید، ویندوز ۱۱ برای رسیدن به همین تعداد به دو سال زمان نیاز داشت. دلیل اصلی این تفاوت، الزامات سخت‌افزاری فراوان Windows ۱۱ است. مایکروسافت در سال ۲۰۲۱، ویندوز ۱۱ را با ویژگی‌های امنیتی جدیدی عرضه کرد که نیازمند سخت‌افزارهای قدرتمندتری بود.