سرعت پاسخگویی جمینای 1.5 فلش 50 درصد افزایش یافت

سرعت پاسخگویی جمینای 1.5 فلش 50 درصد افزایش یافت

۱۴۰۳/۰۶/۱۳ - ۱۶:۰۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۰۸۰

گوگل می‌گوید سرعت جمینای 1.5 فلش حدود 50 درصد افزایش یافته است.

حدوداً یک‌ماه قبل بود که جمینای نسخه 1.5 Flash را دریافت کرد. حالا گوگل اعلام کرده که در هفته‌های اخیر سرعت این هوش مصنوعی را حدود 50 درصد افزایش داده و تعداد توکن‌های قابل‌پردازش در هر درخواست را به ۳۲ هزار توکن رسانده است. همین موضوع باعث‌ شده تا کیفیت پاسخ‌گویی این چت‌بات افزایش یابد. گوگل همچنین از ارائه قابلیت‌های جدید برای استفاده از Google Tasks در جمینای خبر داده است.

به گزارش دیجیاتو، افزایش تعداد توکن‌های پنجره زمینه تأثیرات مثبت متعددی دارد که به‌علت بیشترشدن حجم داده‌های ورودی پیش از ارائه خروجی به مدل کمک می‌کند. هرچه این مقدار بیشتر باشد، چت‌بات می‌تواند فایل‌های حجیم‌تری را از کاربر دریافت کند و احتمال فراموش‌کردن موضوع مورد بحث نیز کاهش می‌یابد.

حضور افزونه‌های جدید در جمینای گوگل

به‌گزارش وب‌سایت «9to5Google»، به نظر می‌رسد کاربران به‌زودی با افزونه گوگل تسک (Google Tasks) در چت‌بات‌ گوگل مواجه خواهند شد.این افزونه نه‌تنها در سری پیکسل 9، بلکه به دستگاه‌های اندرویدی دیگر مانند پیکسل 8 نیز اضافه خواهد شد. 

درحال‌حاضر با جدیدترین قابلیت گوگل تسک، کاربران می‌توانند از لیست تسک‌های خود عکس بگیرند و آن‌ها را به‌طور خودکار به گوگل تسک‌ خود انتقال دهند. یادآوری تاریخ تسک‌ها، یادآوری خرید بلیط فیلم، مرور تسک‌های هفتگی، تغییر نام تسک‌ها و غیره، از قابلیت‌های کار با گوگل تسک در جمینای است.

همچنین «OpenStax»، جدیدترین افزونه جمینای است و ابزاری کاربردی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به علم محسوب می‌شود. با این افزونه، می‌توانید سؤالات علمی خود را مطرح کنید تا جمینای با استفاده از منابع آکادمیک دانشگاه رایس (Rice University)، پاسخ مدنظر شما را نمایش دهد. همچنین در انتهای هر پاسخ، لینک‌هایی

برای مشاهده توضیحات بیشتر در کتاب‌های درسی قرار داده می‌شود.
علاوه‌براین، با جمینای می‌توانید دانش خود را با انجام کوئیزهای علمی محک بزنید. این آزمون‌ها در هر نوبت سؤالات مختلفی را نمایش می‌دهند و دانش شما را می‌سنجند.