نرخ خريد تضميني گندم با حمايت كشاورزان تعيين مي‌شود

۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۵۷:۴۵
|
کد خبر: ۳۲۰۱۳۹

وزير جهادكشاورزي خريد تضميني گندم را اقدامي چند بعدي خواند و كشاورز، مصرف‌كننده و دولت را بهره‌مند از آثار اين طرح دانست.

وزير جهادكشاورزي خريد تضميني گندم را اقدامي چند بعدي خواند و كشاورز، مصرف‌كننده و دولت را بهره‌مند از آثار اين طرح دانست.

به گزارش تجارت نيوز، غلام‌رضا نوري در نشست شوراي قيمت‌گذاري و اتخاذ سياست‌هاي حمايتي محصولات اساسي كشاورزي، دولت را حامي توليدكننده و كشاورز معرفي كرد و گفت: در خريد تضميني گندم، محصول به قيمت مناسب از كشاورز خريداري مي‌شود. با اين رويكرد هم خودكفايي در توليد گندم عايد كشور شد و هم توانستيم گامي عملي در جهت تحقق امنيت غذايي پايدار‌برداريم.

وي در جمع اعضاي شورا بر اين نكته تاكيد كرد: در ديدار دولت با مقام معظم رهبري، معظم له بر موضوع گندم و تداوم طرح خريد تضميني گندم تاكيد داشتند. ما دردولت بر اجراي مستمر اين طرح متمركز هستيم و راهبرد وزارت جهادكشاورزي در خريد تضميني گندم حمايت همه‌جانبه از توليد‌كننده و كشاورز است.
وزير جهادكشاورزي از تلاش براي وحدت آراي اعضا براي رسيدن به نقطه مطلوب خبر داد و افزود: گندم محصول راهبردي است و شرايط حاكم بر آن، ديگر مولفه‌هاي امنيت غذايي را تحت تاثير قرار مي‌دهد از اين رو وزارت جهادكشاورزي تلاش مي‌كند توافق همه اعضا را به دست آورد.
نوري ابراز اميدواري كرد در چند روز آينده با همدلي اعضا قيمت نهايي خريد تضميني گندم اعلام شود.
بنابراين گزارش طبق قانون؛ شوراي قيمت‌گذاري و اتخاذ سياست‌هاي حمايتي محصولات اساسي كشاورزي مركب از 11 عضو از دستگاه‌هاي اجرايي، تقنيني، نظام صنفي و كشاورزان خبره به رياست وزير جهادكشاورزي است.