يك مقام مسوول تشريح كرد

نحوه دريافت خسارت بابت قطع برق

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۴۴:۱۵
|
کد خبر: ۳۲۰۲۱۰

مديركل امور انرژي و مشتريان صنعت برق گفت: از سال گذشته تاكنون حدود ۱۰۰ ميليارد تومان تعهدات پرداخت شده و آماده پرداخت بيمه داريم كه جزييات به زيان‌ديده ارسال مي‌شود كه قيمت را تاييد و شماره شبا بابت پرداخت را اعلام كند، علاوه بر اين ۱۰۰ ميليارد؛ حدود ۲۰۰ ميليارد تومان هم پرونده‌هايي داريم كه داراي نقص مدرك هستند بعد از اينكه نقصي‌ها برطرف شد وارد مرحله تاييد و پرداخت نقدي مي‌شوند.

مديركل امور انرژي و مشتريان صنعت برق گفت: از سال گذشته تاكنون حدود ۱۰۰ ميليارد تومان تعهدات پرداخت شده و آماده پرداخت بيمه داريم كه جزييات به زيان‌ديده ارسال مي‌شود كه قيمت را تاييد و شماره شبا بابت پرداخت را اعلام كند، علاوه بر اين ۱۰۰ ميليارد؛ حدود ۲۰۰ ميليارد تومان هم پرونده‌هايي داريم كه داراي نقص مدرك هستند بعد از اينكه نقصي‌ها برطرف شد وارد مرحله تاييد و پرداخت نقدي مي‌شوند. عبدالامير ياقوتي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره پرداخت بيمه خسارت قطعي برق اظهار داشت: بر اساس قانون يك بيمه‌ تحت عنوان بيمه خسارت مشتركين داريم كه به حوادثي تعلق مي‌گيرد كه بر اثر اختلال جريان برق در حوزه مشترك يعني در واقع در عرصه يا اعيان مشترك رخ داده باشد، يعني منجر به آتش‌سوزي، انفجار يا مسموميت شود، اگر كنتور برق مشترك اتصالي پيدا كرده و نهايتا منجر به آتش‌سوزي شود، هزينه‌هاي جاني و مالي متناسب با آن فرايندي كه كارشناسان رسمي بيمه قيمت‌گذاري مي‌كنند، تعيين و در سقف قراردادي كه منعقد مي‌شود پرداخت صورت مي‌گيرد. وي افزود: برنده بيمه طرف قرارداد امسال مشخص شده و ظرف يك ماه آينده يعني تا پايان شهريور ماه ارتباط سيستمي‌ به وجود خواهد آمد و پرونده‌ها انتقال پيدا كرده، كار كارشناسي انجام و پرداخت انجام خواهد شد.  مديركل امور انرژي و مشتريان صنعت برق با بيان اينكه تا پايان دي ماه در حوزه بيمه خسارات به‌روز خواهيم شد، گفت: يعني درواقع كل پرونده‌هاي سال ۱۴۰۳ به اتمام مي‌رسد. 
 وي توضيح داد: اگر آتش‌سوزي به وجود نيامده و حادثه‌اي در شبكه رخ داده باشد كه منشأ آن از شبكه بوده و مربوط به ملك فرد نباشد مثلا به دليل برخورد يك خودرو به تير برق اتصالي به وجود آمده و منجر به آسيب و ضرر و زيان به وسايل برقي مشتركين شود، پرونده حقوقي تشكيل داده مي‌شود و ما نيز شاكي مي‌شويم، دادگاه روي اين پرونده راي مي‌دهد كه نهايتا اجراي راي دادگاه الزام‌آور است. مورد ديگر اينكه بدون دخالت علت ثالث ايرادي روي شبكه ايجاد شود كه منجر به آسيب به تجهيزات شود و تعدادي از خانوارها دچار مشكل شوند، مشتركين حوادث را ثبت مي‌كنند و شركت‌ها ميزان آسيب‌ديدگي تجهيزات را ارزيابي و نسبت به پرداخت بيمه خسارت اقدام مي‌كنند.
ياقوتي ادامه داد: شركت‌هاي توزيع يك بيمه مسووليت مدني هم دارند كه از طريق آن بيمه مسووليت مدني؛ متناسب با تعهداتي كه بين بيمه‌گذار و خود شركت توزيع برقرار شده هزينه‌هايي كه مطرح شده را پرداخت مي‌كنند. وي خاطرنشان كرد: مشتركين بايد حوادث را در سامانه bime.tavanir.org.ir ثبت كنند و اگر حوادث داخل منزل باشد كه به آتش‌سوزي منجر شود در حوزه بيمه بررسي مي‌شود و در غير اين صورت در شركت‌هاي توزيع رسيدگي خواهد شد، هر شركت‌ توزيع فرم خاصي دارد كه اگر مشتركين به اين موارد برخورد كردند به شركت توزيع اعلام كنند، ضمن اينكه در سامانه «برق من »هم ويژگي خسارت به لوازم ديده شده كه به صورت غيرحضوري امكان اطلاع‌رساني وجود دارد. مديركل امور انرژي و مشتريان صنعت برق گفت: از سال گذشته تاكنون حدود ۱۰۰ ميليارد تومان تعهدات پرداخت شده و آماده پرداخت بيمه داريم كه جزييات به زيان‌ديده ارسال مي‌شود كه قيمت را تاييد و شماره شبا بابت پرداخت را اعلام كند، علاوه بر اين ۱۰۰ ميليارد؛ حدود ۲۰۰ ميليارد تومان هم پرونده‌هايي داريم كه داراي نقص مدرك هستند بعد از اينكه نقصي‌ها برطرف شد وارد مرحله تاييد و پرداخت نقدي مي‌شوند.