آغاز ۱۵ ويژه برنامه در هفته تعاون استان مركزي

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۰۱:۲۶:۵۷
|
کد خبر: ۳۲۰۲۴۱

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي گفت: ۱۵ ويژه برنامه به مناسبت هفته تعاون در اين استان هدف‌گذاري شده كه تا ۲۲ شهريورماه اجرا مي‌شود.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي گفت: ۱۵ ويژه برنامه به مناسبت هفته تعاون در اين استان هدف‌گذاري شده كه تا ۲۲ شهريورماه اجرا مي‌شود.  جمشيد اميدي در نشست خبري به مناسبت هفته تعاون، در جمع خبرنگاران در اراك افزود: افتتاح ۹ پروژه عمراني و تعاوني با سرمايه ثبتي اوليه ۲ هزار و ۲۴۰ ميليارد ريال و اشتغال ۱۸۹ نفر، برپايي ميز خدمت و تجليل از تعاوني‌هاي برتر، بخشي از اين برنامه‌هاست. وي بيان كرد: ديدار كاركنان بخش تعاون با نماينده ولي‌فقيه در استان مركزي و بازديد از شركت‌هاي تعاوني، بخش ديگري از برنامه‌هاست. مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي ادامه داد: ۵۰ شركت تعاوني جديد با يك‌هزار و ۴۲۶ فرصت شغلي از شهريورماه پارسال تاكنون در استان مركزي تشكيل شده است.  اميدي اظهار كرد: در اين مدت از ۱۹۹ شركت بازديد، بر ۲۰۹ مجمع تعاوني نظارت شده و مشكلات ۴۹ شركت تعاوني‌ هم در كميته مربوطه بررسي شده است. وي گفت: صادرات ۳۰ ميليون دلاري شركت‌هاي تعاوني، افزايش اعضاي يك‌هزار و ۹ نفره در شركت‌هاي تعاوني و ارايه ۲۲ هزار و ۸۰۶ نفر ساعت آموزش و توانمندسازي اعضاي تعاوني‌ها، از ديگر توفيقات صورت گرفته طي يك‌سال گذشته است.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي ادامه داد: ۲ هزار و ۲ شركت تعاوني فعال در استان مركزي وجود دارد كه بيشترين شركت با ۳۵۴ تعاوني در شهرستان ساوه است. اميدي، تعداد اعضاي شركت‌هاي تعاوني فعال استان مركزي با احتساب سهام عدالت را ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عنوان كرد و گفت: سرمايه ثبتي اين شركت‌ها يك‌هزار و ۹۳۰ ميليارد ريال است و تاكنون براي حدود ۲۰ هزار نفر فرصت شغلي ايجاد شده است. وي يادآور شد: فراخوان جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان مركزي از ۱۶ ارديبهشت‌ماه جاري اطلاع‌رساني شد و از ۲۱ ارديبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه امسال، ۱۵۹ شركت تعاوني در سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام كردند كه اين تعداد نسبت به جشنواره قبل، رشد ۳۸ درصدي را نشان داد. مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي افزود: ۱۱۵ شركت تعاوني در مجموع به مرحله داوري رسيدند و از اين تعداد ۶ شركت تعاوني به عنوان برتر استاني و سه شركت شايسته تقدير شدند.