دستگيري دو شكارچي غيرمجاز در عمليات شبانه محيط‌بانان دماوند

دستگيري دو شكارچي غيرمجاز در عمليات شبانه محيط‌بانان دماوند

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۰۱:۴۴:۱۰
|
کد خبر: ۳۲۰۲۴۵

رييس اداره و فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست شهرستان دماوند از دستگيري دو شكارچي غيرمجاز در عمليات ۴ساعته و شبانه محيط‌بانان اين شهرستان خبر داد.

رييس اداره و فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست شهرستان دماوند از دستگيري دو شكارچي غيرمجاز در عمليات ۴ساعته و شبانه محيط‌بانان اين شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط‌زيست استان تهران، نقي ميرزاكريمي در تشريح اين خبر با اشاره به اينكه محيط‌بانان يگان حفاظت اين اداره حين گشت و كنترل منطقه شكار ممنوع كوه‌سفيد در ارتفاعات ورجه متوجه حضور دو شكارچي غير‌مجاز شدند، افزود: به دليل فاصله زياد و صعب‌العبور بودن منطقه، متخلفان با تعقيب و مراقبت نامحسوس تحت نظر قرار گرفتند و با اعزام نيروي كمكي محيط‌بانان در ساعت
 ۱۹:۳۰ در تاريكي شب براي دستگيري آنان وارد عمل شدند. او با بيان اينكه ابتدا يك نفر از شكارچيان دستگير و نفر دوم با سلاح و كوله‌پشتي متواري شد، اظهار داشت: حين جست‌وجو و بررسي ناگهان فرد دستگير شده نيز از تاريكي شب استفاده كرده و فرار مي‌كند كه بعد از ساعت‌ها جست‌وجوي لابه‌لاي صخره‌ها و درختان و درختچه‌ها محيط‌بانان موفق به دستگيري شكارچي اصلي به همراه سلاح ۲۷۰ شكاري مجهز به صداخفه‌كن، لاشه يك راس بز وحشي و ساير ادوات شكار شده و فرد متواري نيز صبح شنبه خود را به اين اداره معرفي كرد.