همكاري ميان‌بخشي رمز عبور موفقيت‌آميز از زمستان است

۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۰۱:۲۳:۳۴
|
کد خبر: ۳۲۰۲۹۶

مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: رويكرد ما در شركت ملي گاز ايران، نگاه به گذشته نيست، بلكه بايد از گذشته‌ها براي نيل به اهداف خود در آينده تجربه اندوزي كنيم. به گزارش مهر به نقل از شركت ملي گاز ايران، سعيد توكلي در نخستين نشست ويدئوكنفرانسي با مديران عامل و ارشد شركت‌هاي گاز استاني، پالايشگاه‌ها و مناطق عملياتي بيان كرد: شركت ملي گاز ايران مهم‌ترين، چابك‌ترين و دغدغه‌مند‌ترين شركت خدمت‌رسان كشور با رويكردي ملي و نگاه به سوي آينده است.

مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: رويكرد ما در شركت ملي گاز ايران، نگاه به گذشته نيست، بلكه بايد از گذشته‌ها براي نيل به اهداف خود در آينده تجربه اندوزي كنيم. به گزارش مهر به نقل از شركت ملي گاز ايران، سعيد توكلي در نخستين نشست ويدئوكنفرانسي با مديران عامل و ارشد شركت‌هاي گاز استاني، پالايشگاه‌ها و مناطق عملياتي بيان كرد: شركت ملي گاز ايران مهم‌ترين، چابك‌ترين و دغدغه‌مند‌ترين شركت خدمت‌رسان كشور با رويكردي ملي و نگاه به سوي آينده است. وي ادامه داد: قدردان اعتماد وزير نفت هستيم كه با انتصاب يكي از كاركنان شركت ملي گاز به سِمت مديرعاملي، اعتماد وزارتخانه به بدنه شركت ملي گاز ايران را نشان داد و به‌طور طبيعي پاسخ اين اعتماد، تلاش بيشتر به‌منظور تأمين پايدار گاز و خدمت‌رساني مطلوب است. معاون وزير نفت در امور گاز با اشاره به اهميت جايگاه سرمايه انساني، ارتقاي سطح وفاداري كاركنان را يكي از وظايف مهم مديران خواند و تصريح كرد: نيروهاي سازمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي ما هستند و افزايش بازدهي سازمان فقط با بهبود عملكرد سرمايه انساني امكان‌پذير است، بنابراين با اتخاذ راهبردهاي مربوط به سرمايه انساني، مي‌توان عملكرد بهتري را از كاركنان شاهد بود. توكلي با بيان اينكه شفافيت و صداقت در گفتار و عمل و رعايت اخلاق سازماني از مهم‌ترين عواملي هستند كه مي‌توانند فرد را به سازمان متبوع خود وفادار سازند، گفت: هيچ فاكتوري در يك سازمان، به‌اندازه وفاداري كاركنان نمي‌تواند در موفقيت آن نقش داشته باشد و شركت ملي گاز ايران نيز از اين قاعده مستثنا نيست.

وي در ادامه با اشاره به زمستاني كه در راه است، اعلام كرد: هيچ عاملي به اندازه همكاري بين‌بخشي بين ستاد، پالايشگاه‌ها، انتقال و توزيع نمي‌تواند به ما در عبوري آرام از زمستان پيش رو كمك كند. به گفته مديرعامل شركت ملي گاز ايران، نگاه ملي و كلان‌نگر سبب مي‌شود با درك شرايط، موقعيتي مناسب را با كمترين محدوديت در گازرساني به صنايع، براي آنها فراهم كنيم. توكلي افزود: در اين ميان، نگاه شركت‌هاي گاز استاني نيز بايد نگاهي كلان و همسو با كمك به كشور و منافع ملي باشد و اين نگاه كلان مي‌تواند موفقيت شركت ملي گاز ايران و مجموعه تأمين‌كننده انرژي را به ارمغان آورد. وي با بيان اينكه بايد با درك واقعيت‌هاي موجود، پيش‌بيني‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهيم، تأكيد كرد: درواقع با به‌كارگيري مهارت‌ها، استعدادها و منابع لازم، به‌ويژه در حوزه سرمايه انساني، بايد به‌گونه‌اي عمل كنيم كه حركت به سوي آينده‌اي مطلوب را به‌طور جهشي در چشم‌انداز خود داشته باشيم. معاون وزير نفت در امور گاز در بخش ديگري از سخنان خود، با تأكيد بر تعامل ميان مديران شركت‌هاي گاز استاني و مسوولان استان‌ها يادآور شد: فراموش نكنيد كه در اينجا، وظيفه شما به عنوان عضوي از خانواده بزرگ صنعت گاز، مديريت بر تعاملات است و نه مديريت بر عمليات، تا از اين طريق بتوانيد بهترين نتيجه را عايد مردم به عنوان ذي‌نفعان اصلي كنيد. توكلي با تأكيد مجدد بر هماهنگي ميان زبان و عمل مديران گفت: مديران عامل با شاخص‌هاي مختلفي سنجيده مي‌شوند، پس براي رسيدن به اهداف سازمان، بايد پيش از هر چيز به اين شاخص‌ها دست يافت و روي بهبود آنها كار كرد. وي در پايان با تأكيد بر انجام به موقع فرآيندها، سلامت‌محوري در عمل را نشانه بلوغ يك سازمان دانست و توضيح داد: بايد از تكرار اشتباه‌ها پرهيز كنيم و همه توان خود را روي متعالي‌ساختن خود و سازمان خود بگذاريم تا هيچ خللي در امور جاري مملكت پيش نيايد. شايان ذكر است كه در پايان سخنان مديرعامل شركت ملي گاز ايران، مدير مالي، مدير هماهنگي امور گازرساني و مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي گاز ايران نيز با ارايه گزارشي درباره چالش‌هاي موجود در حوزه كاري خود، سخن گفتند.