نرخ  مصوب  «روپوش  مدارس» زير  يك ميليون تومان است

نرخ مصوب «روپوش مدارس» زير يك ميليون تومان است

۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۰۱:۵۹:۰۰
|
کد خبر: ۳۲۰۳۳۳

مديركل اداره انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش مرجع تصويب نرخ لباس مدارس نيست گفت: نرخ مصوب روپوش مدارس شهر تهران و ساير شهرها، بالاي يك ميليون تومان نيست.

مديركل اداره انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش مرجع تصويب نرخ لباس مدارس نيست گفت: نرخ مصوب روپوش مدارس شهر تهران و ساير شهرها، بالاي يك ميليون تومان نيست. عاطفه سادات مدبرنژاد با بيان اينكه به منظور ساماندهي و نظارت بر تهيه و توزيع روپوش مدارس دستورالعملي از طرف اداره كل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش تدوين و ارديبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ شد كه بر اساس آن، مبناي اصلي كار اجراي ماده ۸۵ ايين نامه اجرايي مدارس است كه در اين ماده انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشاركت شوراي دانش‌آموزي بر عهده شوراي مدارس است گفت: برنامه‌ريزي و اقدام براي تهيه روپوش مدارس با هماهنگي شوراي مدارس، برعهده انجمن اوليا و مربيان است. او با بيان اينكه در موضوع روپوش مدارس، خانواده‌ها تصميم‌گيرنده هستند افزود: نرخ‌ها توسط ادارات صمت و اتحاديه‌هاي مربوطه مصوب و همراه با توليدي‌هاي مجاز در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد. اطلاع‌رساني به مدارس انجام و مدارس نرخ‌هاي مصوب و توليدي‌هاي مجاز را به اطلاع والدين جهت تهيه روپوش مي‌رساند. مديركل اداره انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش مرجع تصويب نرخ نيست در توضيح ميزان نرخ لباس فرم مدارس گفت: نرخ مصوب شده روپوش مدارس شهر تهران و ساير شهرها، بالاي يك ميليون تومان نيست مگر مواردي كه قرار است كت و شلوار تهيه كنند و ادارات صمت و اتحاديه‌ها بر اساس جنس و كيفيت نرخ‌ها را اعلام كرده‌اند. او با بيان اينكه اگر والدين شكايتي دارند مي‌توانند به حوزه انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش استان و شهر يا ارزيابي عملكرد آموزش و پرورش مراجعه كنند افزود: ادارات صمت نيز همكاري لازم را انجام مي‌دهند و شكايات را پيگيري و بررسي مي‌كنند.

مديركل اداره انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه مدير مدرسه مكلف است نرخ‌ها را در اختيار والدين قرار دهد ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش تدبيري انديشيده شده و تصميم گرفته شده كه مدارس نبايد سالانه لباس فرم و نوع و رنگ را عوض كنند و اگر كسي لباس فرم سال گذشته‌اش قابل استفاده است مي‌تواند استفاده كند، در صورتي كه مدرسه همكاري را انجام ندهد پيگيري‌هاي لازم از سمت ادارات آموزش و پرورش انجام مي‌شود.