واکنش روسیه به ادعای ارسال موشک از ایران

واکنش روسیه به ادعای ارسال موشک از ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۲۱:۲۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۳۷۰

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به ادعای ارسال موشک های ایرانی گفت ایران شریک روسیه است و دو کشور در حال توسعه همکاری و گفت وگو در همه زمینه‌های ممکن از جمله حساس‌ترین موضوعات هستند.

کاخ کرملین روز دوشنبه (امروز) در پاسخ به سوالی درباره ادعای اخیر روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه، گفت که ایران شریک مهم روسیه است و دو کشور در حال توسعه گفتگو در همه زمینه‌ها هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این گزارش روزنامه آمریکایی را دیده است، اما همه این گزارش‌ها درست نیستند.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "ایران شریک مهم ما است، ما در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود هستیم، ما در حال توسعه همکاری و گفتگو در همه زمینه‌های ممکن از جمله حساس‌ترین موضوعات هستیم.

بنا بر گزارش رویترز: تهران و مسکو از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ دستور اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین را صادر کرد و ایران پهپاد‌های شاهد خود را در اختیار ارتش روسیه قرار داد، به هم نزدیک‌تر شده‌اند.

ایران بار‌ها ادعای فروش سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

فضل‌الله نوذری، فرمانده ارشد سپاه پاسداران روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر انتقال موشک‌های ایران به روسیه را "جنگ روانی" خواند.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد، هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه به منزله تشدید شدید جنگ اوکراین است.

وزارت خارجه اوکراین نیز با استناد به گزارش‌های رسانه‌های غربی، به ایران درباره عواقب ویرانگر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده و خواستار تشدید فشار کشور‌های غربی علیه تهران شده است.

کشور‌های غربی در حالی ایران را از فروش سلاح به روسیه برحذر می‌دارند که خود در قالب ائتلاف ناتو طی نزدیک به ۳ سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات مختلف برای ادامه جنگ اوکراین، به این کشور اهدا کرده اند.

وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی و اروپایی نوشت که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارسال کرده است.