لزوم اتصال كريدورهاي ريلي به كريدورهاي مرزي
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت حوزه حملونقل ريلي، گفت: اگر تكميل و توسعه كريدورهاي ريلي و اتصال آن به كريدورهاي مرزي را به سرعت به انجام نرسانيم فرصتها را از دست خواهيم داد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت حوزه حملونقل ريلي، گفت: اگر تكميل و توسعه كريدورهاي ريلي و اتصال آن به كريدورهاي مرزي را به سرعت به انجام نرسانيم فرصتها را از دست خواهيم داد. به گزارش مهر، فرزانه صادق مالواجرد افزود: موضوع ديگر تعامل با كاركنان راهآهن است، تعامل با هزاران نفري كه در اين صنعت ميكوشند، بسيار با اهميت است و اين تعامل بايد بسيار دقيق و سنجيده تقويت شود. او ادامه داد: مساله ديگر تعامل با بخش خصوصي است و درها بايد به سوي همه اركان بخش خصوصي كه در حوزه ريلي كار ميكنند، در كمال عدالت باز باشد، شركتها بايد براي كار در اين حوزه با يكديگر رقابت كنند و توجه ويژه به بخش خصوصي بايد قويتر پيش برده شود. صادق تصريح كرد: با بودجه دولتي راهآهن نميتوان طرحهاي موجود را پيش برد و به همين دليل بهرهگيري از سرمايهگذاري بخش خصوصي بايد در دستور كار قرار گيرد و حوزه ريلي نقشي بسيار مهم در توسعه كشور دارد و علاوه بر دوستدار محيط زيست بودن، ميتواند ايمني حملونقل و بهينهسازي مصرف انرژي را محقق كند. وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در حوزه حملونقل ريلي در بخش باري بايد اقدامات جدي صورت گيرد، گفت: سرعت حملونقل ريلي نه در حوزه باري و نه در حوزه مسافري قابل قبول نيست و افزايش اين سرعت بايد با اولويت بالا پيگيري شود. صادق تاكيد كرد: ترسيم و توصيف واقعياتي كه هماكنون با آن مواجهيم، مهمترين گامي است كه مديرعامل جديد شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران بايد به انجام برساند و نقاط ضعف و چالشها بايد دستهبندي و اولويتبندي شود تا بتوان در سريعترين زمان نسبت به رفع چالشها اقدام كرد كه در اين راستا بدنه راهآهن بايد به صورت حداكثري به كار گرفته شود.