ثبت ركورد در تعداد مشتركين پهن‌باند ثابت كشور

۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۰۱:۱۷:۰۶
|
کد خبر: ۳۲۰۴۱۱

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: براي نخستين‌بار در تاريخ ارتباطات كشور تعداد مشتركين پهن‌باند ثابت كشور ركورد زد و در سه ماه نخست ۱۴۰۳ به ۱۱,۱۰۵,۶۷۸ مشترك رسيد.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: براي نخستين‌بار در تاريخ ارتباطات كشور تعداد مشتركين پهن‌باند ثابت كشور ركورد زد و در سه ماه نخست ۱۴۰۳ به ۱۱,۱۰۵,۶۷۸ مشترك رسيد. به گزارش ايسنا، يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت ارتباطات براي افزايش سرعت اينترنت را مي‌توان پروژه ملي فيبر نوري منازل و كسب‌ و كارها دانست كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تاكنون نزديك به ۸ ميليون خانوار تحت پوشش اين فناوري قرار گرفته‌اند.

مهم‌ترين ويژگي اين فناوري، پهناي باند بسيار بالاتر آن در مقايسه با كابل‌هاي مسي معمولي است و داده‌هاي صوتي و تصويري را به راحتي با پهناي باند بالا تا ۱۰ گيگابيت بر ثانيه و بالاتر انتقال مي‌دهد، به همين دليل است كه با گسترش فناوري و نياز به اينترنت پر سرعت، جايگزيني كابل‌هاي مسي قديمي با فيبرنوري به يك ضرورت تبديل شده است. به دليل تأكيدهاي مسوولان طي سه سال گذشته بسياري از كاربران اين فناوري را دريافت و تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند به سرعت تا۱۰۰۰ مگابيت بر ثانيه هم دست پيدا كنند؛ مساله‌اي كه بارها از سوي وزير ارتباطات سابق به آن اشاره شد كه هيچ تكنولوژي حتي اينترنت ماهواره‌اي نمي‌تواند جاي ارتباطات پرسرعت فيبرنوري را بگيرد. به گونه‌اي كه با تسريع انجام اين پروژه، كار در ۶۰۰ شهر آغاز و در ۳۰۰ شهر تمام شده و درحال حاضر حدود ۴۰۰ تيم در اين شهرها در حال فعاليت هستند و ۴۰ درصد خانوارهاي شهري به اين فناوري دسترسي دارند و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال جاري ۱۴ ميليون خانوار تحت پوشش فيبرنوري قرار بگيرند.