استفاده از هوش مصنوعي در سازمان‌هاي اطلاعاتي امريكا و انگليس

۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۰۱:۲۳:۳۰
|
کد خبر: ۳۲۰۴۱۴

بيل برنز مدير سازمان سيا و ريچارد مورد رييس سرويس اطلاعات مخفي انگليس براي نخستين‌بار يك مقاله مشترك منتشر و فاش كرده‌اند آژانس‌هاي تحت نظارت آنها از هوش مصنوعي مولد استفاده مي‌كنند.

بيل برنز مدير سازمان سيا و ريچارد مورد رييس سرويس اطلاعات مخفي انگليس براي نخستين‌بار يك مقاله مشترك منتشر و فاش كرده‌اند آژانس‌هاي تحت نظارت آنها از هوش مصنوعي مولد استفاده مي‌كنند. به گزارش مهر به نقل از رجيستر، آنها در مقاله‌اي در نشريه فايننشال تايمز نوشتند: ما اكنون از هوش مصنوعي از جمله نوع مولد آن براي فعال‌سازي و ارتقاي فعاليت‌هاي اطلاعاتي از خلاصه‌سازي گرفته تا ايده‌پردازي تا كمك به شناسايي اطلاعات كليدي در دريايي از داده‌ها استفاده مي‌كنيم. 

 ما به هوش مصنوعي آموزش مي‌دهيم تا از عمليات هايمان محافظت كند و همچنين با اتخاذ رويكردي خصمانه، برنامه‌ها، سياست‌ها، سيستم‌ها و مفروضات، عمليات هايمان را به‌شدت به چالش بكشد تا به اين ترتيب در صورت لزوم بتوانيم از مخفي بودن مان اطمينان حاصل كنيم. ما از فناوري‌هاي ابر رايانشي نيز استفاده مي‌كنيم تا محققان داده مان بتوانند بيشترين استفاده را از اطلاعات ببرند و با شركت‌هاي نوآور در امريكا، انگليس و سراسر جهان همكاري مي‌كنيم. همچنين مور در اين مصاحبه اعلام كرد سازمان اطلاعاتي MI۶ انگليس از مدل‌هاي زباني بزرگ براي مسيريابي در انبوهي از محتواي افراطي در اينترنت و رمزگشايي زبان عاميانه جنايي استفاده مي‌كند تا افسران پليس بتوانند به‌طور باورپذير در جوامع جنايي شركت كنند. اين مديران اطلاعات هر دو اشاره كردند در زماني فعاليت مي‌كنند كه فناوري چالش‌هايي خاص دارد و اين بدان معناست كه نظم بين‌المللي با چنان تهديد بزرگي روبرو است كه از زمان جنگ سرد با آن روبرو نشده است.