براساس اعلام رييس اتحاديه صنف نانوايان سنتي تهران:

نان در تهران گران شد

۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۰۱:۲۷:۲۰
|
کد خبر: ۳۲۰۴۱۷

بنا به گفته رييس اتحاديه صنف نانوايان سنتي تهران تغييرات قيمت‌ها با تأييد وزارت كشور در كارتخوان‌هاي مربوط به فروش نان به اجرا در آمده است.

بنا به گفته رييس اتحاديه صنف نانوايان سنتي تهران تغييرات قيمت‌ها با تأييد وزارت كشور در كارتخوان‌هاي مربوط به فروش نان به اجرا در آمده است. نرخ‌هاي جديد اعلامي نشان از افزايش ۴۰ تا ۶۶ درصدي قيمت رسمي نان لواش، بربري و سنگك در تهران دارد. پيشتر قيمت نان در استان‌هاي مختلف اصلاح شده بود و همچنين قيمت نان از سال 1400 تاكنون در تهران تغيير نكرده بود.

بر اساس آخرين نرخ‌هاي اعلام شده قيمت نان سنگك ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزايش يافته است. همچنين، قيمت نان بربري ساده با آرد نوع يك از يك هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بربري ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسيده است.

همچنين نان لواش با آرد نوع يك از پانصد تومان به هفتصد تومان تغيير قيمت يافت و لواش نوع دو نيز از ششصد و پنجاه به نهصد تومان رسيد.

بر اين اساس قيمت نان سنتي تافتون با آرد نوع يك از ۹۰۰ تومان به يك هزار و دويست و شصت تومان و نوع دو از يك هزار و دويست به يك هزار و پانصد تومان رسيد. همچنين قيمت نان ماشيني تافتون با آرد نوع يك از هفتصد تومان به ۸۵۰ تومان و نوع دو از يك هزار تومان به ۱ هزار و دويست تومان تغيير يافت.
 نان سنگك افزايش قيمت جديدي ندارد

در همين حال، رييس اتحاديه نانوايان سنگكي گفته: با توجه به اينكه قيمت نان سنگك در ۱.۵سال گذشته حدوداً از ۳هزار تومان به ۵هزار تومان با تعامل صورت‌گرفته افزايش يافته بود، در اين مقطع ديگر افزايش قيمت ندارد. محمد سليماني رييس اتحاديه نانوايان سنگكي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم اظهار كرده: قيمت نان سنگك در 1.5 سال قبل با تعامل صورت‌گرفته از هر عدد 3 هزار تومان به 5 هزار تومان افزايش يافت و ديگر، امروز با افزايش قيمت ساير نان‌ها تغيير قيمت جديدي ندارد. وي افزود: اين نان با آرد يارانه‌اي نوع 2 در تهران توليد مي‌شود و براي ايجاد تعادل در بازار، آرد يارانه‌اي نوع يك به آن اختصاص نمي‌يابد.
حميدرضا رستگار رييس اتاق اصناف تهران، با اشاره به افزايش قيمت نان بيان كرده: پس از اعلام قيمت جديد، نظارت‌ها تشديد و با هرگونه تخلفي توسط دستگاه‌هاي تعزيراتي و نظارتي برخورد قانوني خواهد شد.
وي با بيان اينكه با اعلام قيمت جديد نظارت بر اجراي آن تشديد مي‌شود، اظهار كرد: ما مكلف هستيم كه قانون را اجرا كنيم. وي تاكيد كرد: نانوايان طبق نرخ‌نامه‌اي كه ارايه مي‌شود، بايد نان را عرضه كنند و در صورت تخلف دستگاه‌هاي تعزيراتي و بازرسي برخورد قانوني و اعمال قانون خواهند كرد.

نان در تهران گران شد