تقاضا براي سفر ريلي ده برابر ظرفيت است

۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۰۳:۲۸:۰۰
|
کد خبر: ۳۲۰۴۹۸

مدير روابط عمومي راه آهن در پاسخ به چرايي كمبود بليت قطار در برخي مسيرهاي پرتردد اظهار كرد: تقاضا براي سفر با قطار بسيار زياد است و اين تقاضا تقريبا  ۱۰ برابر ظرفيت ناوگان ريلي است كه در طول سال وجود دارد.

مدير روابط عمومي راه آهن در پاسخ به چرايي كمبود بليت قطار در برخي مسيرهاي پرتردد اظهار كرد: تقاضا براي سفر با قطار بسيار زياد است و اين تقاضا تقريبا 
۱۰ برابر ظرفيت ناوگان ريلي است كه در طول سال وجود دارد. جلال مختاري در گفت‌وگو با ايسنا افزود: با توجه به ايمني بالاي قطار، آسايش و راحتي سفر و همچنين قيمت بسيار مناسب، قطار جذاب‌ترين گزينه حمل و نقل بين مردم نسبت به ساير روش‌ها يعني زميني و هوايي است. او درباره اينكه مردم چگونه مي‌توانند بليت سفر خود را يك هفته قبل از سفر تهيه كنند، گفت: راه‌آهن معمولا پيش‌فروش بليت را به صورت يك ماهه انجام مي‌دهد و زماني كه پيش‌فروش آغاز مي‌شود، معمولا به علت تقاضاي بسيار زياد سفر ريلي، كليه بليت‌ها در همان ساعات اوليه به فروش مي‌رسد. به گفته مدير روابط عمومي راه آهن، هموطنان بايد براي خريد بليت در زمان پيش فروش بليت‌ها به سايت يا مراكز فروش مراجعه كنند يا ممكن است به صورت محدود برخي بليت‌ها كنسل شوند و امكان خريد مجدد آنها فراهم شود. مختاري، تصريح كرد: از چند ماه پيش راه‌آهن نظارت بيشتري روي بليت‌هاي صادر شده انجام داده است و اجازه سوار شدن مسافران با بليت غير همنام را نمي‌دهد. اين نظارت راه آهن به صورت طبيعي باعث جمع شدن بساط بازار سياه شده است. مدير روابط عمومي راه آهن بيان كرد: قبلا مسافران مي‌توانستند با بليت افراد ديگر نيز سوار قطار شوند اما در حال حاضر تنها مسافران بايد با بليتي كه براي خود آنها صادر شده سوار قطار شوند. مختاري عنوان كرد: اكنون كمتر از هزار واگن فعال مسافري در شبكه ريلي داريم ولي با توجه به تقاضاي بالاي مردم، حداقل به ۳ هزار واگن مسافري نياز است. ضمن اينكه منابع كافي براي افزايش آماده به كاري لكوموتيوها نيز لازم است تا با توسعه ناوگان مسافري بتوانيم بخش بيشتري از تقاضاي سفر با قطار را پاسخ دهيم.