استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي براي زير ۱۴ ساله‌ها ممنوع مي‌شود

۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۰۳:۳۴:۲۱
|
کد خبر: ۳۲۰۵۰۸

استراليا تصميم دارد به دليل نگراني‌هاي مرتبط با سلامت رواني و جسمي محدوديت‌هايي براي حداقل سن استفاده كودكان از شبكه‌هاي اجتماعي را تعيين كند.

استراليا تصميم دارد به دليل نگراني‌هاي مرتبط با سلامت رواني و جسمي محدوديت‌هايي براي حداقل سن استفاده كودكان از شبكه‌هاي اجتماعي را تعيين كند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، اما اين امر با انتقاداتي از سوي حاميان حقوق ديجيتال روبرو شده كه هشدار داده‌اند چنين اقدامي سبب مي‌شود فعاليت‌هاي آنلاين خطرناك به‌طور زير زميني هدايت شوند.

آنتيوني آلبانز نخست وزير استراليا اعلام كرد دولت او قبل از معرفي محدوديت حداقل سن الزامي براي استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي در سال جاري طرح آزمايشي احراز هويت سن كاربران را اجرا مي‌كند. آلبانز سن خاصي را مشخص نكرد اما به گفته او احتمالا حداقل سن مجاز براي استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي بين ۱۴ تا ۱۶ سال است. او در اين باره گفت: من هم مي‌خواهم كودكان را دور از دستگاه‌هايشان در زمين بازي و استخر و زمين تنيس ببينم. ما مي‌خواهيم آنها تجربيات واقعي با افرادي واقعي داشته باشند زيرا مي‌دانيم كه شبكه‌هاي اجتماعي به آنها آسيب مي‌رساند. به اين ترتيب استراليا از جمله نخستين كشورهايي خواهد بود كه محدوديت سني را براي استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي اعمال مي‌كنند. پيش از اين تلاش كشورهاي ديگر از جمله اتحاديه اروپا براي ايجاد چنين محدوديتي در پي شكايات درباره از بين رفتن حقوق آنلاين افراد زير سن قانوني با شكست روبرو شد. استراليا يكي از آنلاين‌ترين جمعيت‌هاي جهان را دارد و حدود چهار پنجم جمعيت ۲۶ ميليوني آن در شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارند.