دستور ترخيص ۴ هزار خودرو از بندر شهيد رجايي‌

۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۰۳:۳۷:۲۹
|
کد خبر: ۳۲۰۵۱۵

رييس كل دادگستري هرمزگان گفت: براي تسريع در ترخيص بيش از ۴ هزار دستگاه خودرو سبك و سنگين موجود در بندر شهيد رجايي بندرعباس نيز دستورات ويژه قضايي صادر شده است.

رييس كل دادگستري هرمزگان گفت: براي تسريع در ترخيص بيش از ۴ هزار دستگاه خودرو سبك و سنگين موجود در بندر شهيد رجايي بندرعباس نيز دستورات ويژه قضايي صادر شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، در راستاي تاكيدات رييس قوه قضاييه به روساي كل دادگستري و دادستان‌هاي مراكز استان‌هاي ساحلي مبني بر حضور ميداني و استمرار نظارت‌ها بر فرآيند امور در حوزه بنادر و گمركات، مجتبي قهرماني، رييس‌كل دادگستري هرمزگان به همراه عارف اكبري دادستان مركز استان و جمعي از مسوولان قضايي و اجرايي در شصت و چهارمين بازديد خود از حوزه بنادر و گمركات، ضمن بررسي وضعيت تمامي گروه‌هاي كالاهاي موجود در مجتمع بندري شهيد رجايي و اخذ گزارشات تكميلي خطاب به مسوولان و نمايندگان ادارات مربوطه، دستورات لازم را صادر كرد.

مجتبي قهرماني، رييس كل دادگستري هرمزگان در حاشيه اين بازديد اظهار كرد: در اجراي دستورات و مصوبات سفر رياست قوه قضاييه، مجددا بازديدي از حوزه بنادر، گمركات و اموال تمليكي داشتيم و موضوع استقرار آزمايشگاه‌ها در استان با هدف تسهيل تجارت را مورد پيگيري قرار داديم. وي افزود: موضوع تعيين تكليف محموله بزرگ روغن‌هاي غيرقابل مصرف يكي ديگر از دستوركارهاي اين بازديد بوده كه در مراحل نهايي خود جهت عودت اين محموله به كشور فروشنده است.
قهرماني تصريح كرد: با توجه به پيگيري‌هاي دستگاه قضايي استان هرمزگان، بخش عمده‌اي از تجهيزات و ماشين آلات راهسازي تعيين تكليف شده و به فروش رسيده است و باقي مانده آنها نيز طي روزهاي آينده با برگزاري مزايده فوق‌العاده ارايه خواهد شد.
رييس كل دادگستري هرمزگان همچنين گفت: پنجاه اتوبوس شهري حدود سه سال است كه در محوطه گمرك شهيد رجايي بندرعباس به صورت بلاتكليف به حال خود رها شده است و واردكننده آنها براي تامين نقدينگي مورد نياز با مشكل مواجه شده و نتوانسته حقوق و عوارض گمركي را پرداخت كند. رييس كل دادگستري هرمزگان افزود: در اين راستا با واردكننده اين اتوبوس‌ها و مسوولان مربوطه تماس گرفتيم و قرار شد در اين خصوص حمايت‌هاي قضايي لازم صورت بگيرد و تعدادي از اين اتوبوس‌ها به عنوان وثيقه حقوق گمركي در محل بندر شهيد رجايي باقي بمانند و ۳۵ دستگاه ديگر نيز به سرعت ترخيص شوند و در چرخه خدمت رساني به شهروندان قرار بگيرند.
وي بيان كرد: براي تسريع در ترخيص بيش از ۴ هزار دستگاه خودرو سبك و سنگين موجود در بندر شهيد رجايي بندرعباس نيز دستورات ويژه قضايي صادر شده است و متوليان امر مكلف شده‌اند به نحوي عمل كنند كه در حداقل زمان ممكن، فرآيند ترخيص اين خودروها انجام شود.