هواشناسی؛ احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده

هواشناسی؛ احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده

۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۲:۴۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۵۶۳

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۱ شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود که در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور)، علاوه بر این مناطق، در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روز جمعه (۲۳ شهریور)، با عبور موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، آسمان در استان‌های شمال غربی، دامنه‌های البرز در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز در البرز، تهران و سمنان ابری شده و شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز شنبه (۲۴ شهریور)، رگبار پراکنده در ارتفاعات شمال غربی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد و کرمان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. رگبار و رعد و برق شدید در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکشنبه (۲۵ شهریور) بارندگی در اکثر مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و در خراسان جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف تا کمی ابری با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و پس فردا (۲۳ شهریور) کمی ابری با افزایش ابر و وزش باد شدید و دمای ۲۵ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

او در پایان اضافه کرد: در روزهای آینده، شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند