بارزانی: به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد

بارزانی: به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد

۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۳:۴۳:۵۵
|
کد خبر: ۳۲۰۵۸۱

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: در نشست با رئیس جمهور اسلامی ایران تاکید داشتیم که به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نباید استفاده شود.

نیچروان بارزانی پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان که به اربیل عراق سفر کرده است، بیان کرد: ما واقعا در اقلیم کردستان، مردم اقلیم، حکومت اقلیم، رهبران اقلیم و تمام روسای دینی اقلیم که امروز در اینجا جمع شده اند، همه خوشحال هستیم که آقای رئیس جمهور امروز در چارچوب سفر خود به عراق از کردستان عراق هم دیدن کردند. ما با ایران روابط تاریخی و مشترکات تاریخی، فرهنگی و زبانی زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: حضور آقای رئیس جمهور به عنوان اولین رئیس جمهوری اسلامی ایرانی که از اربیل دیدن می کنند برای ما به تمام معنا تاریخی است. ما در جلساتی که خدمت  آقای رئیس جمهور بودیم در خصوص پیشبرد روابط به خصوص درباره مسئله امنیتی هم آقای رئیس جمهور و هم ما تاکید ویژه داشتیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق در اذامه تصریح کرد:  تاکید کردیم که به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نباید استفاده شود. مشکلاتی است اما این مشکلات را ما با هم به عنوان یک تیم باید حل کنیم. این آمادگی از طرف اقلیم است که در تمام سطوح روابط را با جمهوری اسلامی ایران بالا ببرد.