عارف: آمادگی داریم زندان اوین را به دانشگاه تبدیل کنیم

عارف: آمادگی داریم زندان اوین را به دانشگاه تبدیل کنیم

۱۴۰۳/۰۶/۲۴ - ۱۰:۴۴:۰۲
|
کد خبر: ۳۲۰۶۷۲

معاون اول رئیس جمهور، از احیای مصوبه تبدیل زندان اوین به دانشگاه و واگذاری آن به دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

محمدرضا عارف در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در آستانه هفته وحدت هستیم، وحدت رمز اصلی پیروزی و ماندگاری انقلاب و رمز حل چالش‌های امروز ما است. قطعا همبستگی و وحدت و انسجام نیرو‌های نخبه و پر تلاش کشور نوید بخش حل مشکلات است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه شهید بهشتی برای احیا مصوبه واگذاری زندان اوین به این دانشگاه به دلیل مشکل کمبود فضای فیزیکی برای دانشگاه شهید بهشتی و عدم تحقق این مصوبه، یادآور شد: در دوره قبل این تصمیم گرفته شد که با توجه به فرهنگی بودن انقلاب ما، مخوف‌ترین زندان قبل از انقلاب را تبدیل به دانشگاه کنیم و جمع بندی خوبی داشتیم. در دولت هم تصویب شد که زندان اوین به داشگاه شهید بهشتی و دانشگاع علوم پزشکی شهید بهشتی واگذارشود.

عارف افزود: البته این تصمیمات اگر با پیگیری جدی همراه شوند، حل می‌شوند. مصوبه دولت قانونی بود و منابعی برای آن گذاشتیم، اما اجرایی نشد، اما ما آمادگی احیا آن مصوبه را داریم. این اقدام پیام خوبی به دنیا می‌دهد که زندان را به دانشگاه تدیل می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ادامه داد: از عمر آن مصوبه ۲۱ سال گذشته است و از نوجوانی خود عبور کرده است. انشالله به پیری نرسد و اجرایی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دانشگاهیان حاضر در اجلاس، خاطر نشان کرد: آیا امکان اظهار نظر و طرح بی حاشیه مسائل مختلف در دانشگاهه را داریم یا خیر؟، چقدر به کرسی آزاد اندیشی که مورد اهتمام مقام معظم رهبری است، عمل کردیم؟ انتظار ما از این نشست‌ها این است که به مسائل کلان در زمینه اقتصاد و مسائل اجتماعی و فرهنگی پرداخته شود. روسای دانشگاه‌ها دا در دو دهه گذشته بسیار محافظه کار شده اند.

عارف ادامه داد: هنر ما تا کنون برخورد‌های امنیتی بوده است. فضایی که در چند سال اخیر بر دانشگاه‌ها حاکم بود اینگونه بوده است که دانشگاه به جای اینکه مرکز تمدن و فرهنگ باشد در تلاش بوده است که با نیرو‌های غیردانشگاهی و فضای امنیتی دانشگاه را آرام کند که به درد نمی‌خورد. آرامشی که ما به دنبال آن هستیم همان راهبردی است که به پیروزی انقلاب منجر شد.