بالا رفتن تعداد چاه‌هاي امريكا قيمت نفت را پايين كشيد

بالا رفتن تعداد چاه‌هاي امريكا قيمت نفت را پايين كشيد

۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۰۰:۱۵:۰۴
|
کد خبر: ۳۲۰۷۰۲

قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال ديروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۵۰ درصد كاهش به ۷۱ دلار و ۶۱ سنت رسيد.

قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال ديروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۵۰ درصد كاهش به ۷۱ دلار و ۶۱ سنت رسيد.
به گزارش رويترز، از سرگيري توليد نفت در خليج مكزيك امريكا به دنبال توفان فرانسين و بالا رفتن تعداد چاه‌هاي امريكا قيمت نفت را پايين آورده است.
قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال با 36 سنت معادل 0.50 درصد كاهش به 71 دلار و 61 سنت رسيد. نفت وست تگزاس اينترمديت امريكا هم با 32 سنت معادل 0.46 درصد كاهش 68 دلار و 65 سنت معامله مي‌شود.
توقف فعاليت بسياري از سكوهاي نفتي امريكا به خاطر توفان قيمت نفت را طي هفته گذشته افزايش داد. نفت برنت 0.8 درصد و نفت امريكا 1.4 درصد افزايش قيمت هفتگي داشتند.
اطلاعات رسمي نشان مي‌دهند توفان فرانسين حدود 42 درصد از توليد نفت منطقه را متوقف كرده بود كه 15 درصد از كل توليد امريكا را در بر مي‌گرفت.
تعداد چاه‌هاي نفت و گاز امريكا هم بيشترين افزايش هفتگي را طي يك سال گذشته تجربه كرده و يكي ديگر از عوامل كاهش قيمت نفت بوده است.
تعداد چاه‌هاي نفت و گاز امريكا طي هفته منتهي به 13 سپتامبر افزايش يافته و به 590 رسيده است. اين بيشترين افزايش از 15 سپتامبر 2023 است. تعداد چاه‌هاي نفت امريكا 5 حلقه افزايش يافته و به 488 رسيده و تعداد چاه‌هاي گاز هم با سه حلقه افزايش به 97 رسيده است.
سازمان كشورهاي صادر‌كننده نفت (اوپك) و آژانس بين‌المللي انرژي هر دو پيش‌بيني خود از رشد تقاضا در سال جاري ميلادي را در اين هفته كاهش دادند و دليل آن را ضعف اقتصاد چين به عنوان بزرگ‌ترين وارد‌كننده نفت دنيا اعلام كردند.
سرمايه‌گذاران منتظر نتيجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو هستند تا مسير كاهش نرخ بهره بانك مركزي امريكا مشخص شود.