ترخيص فوري ۴۴۴۷ دستگاه خودروي رسوبي

۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۰۱:۰۳:۵۴
|
کد خبر: ۳۲۰۷۱۶

مديركل گمرك شهيد رجايي بندر عباس از ترخيص فوري ۴۴۴۷ دستگاه خودرو سواري رسوبي با هماهنگي مراجع ذيصلاح درحوزه ارز و ساير مجوزهاي مرتبط از گمرك خبر داد.

مديركل گمرك شهيد رجايي بندر عباس از ترخيص فوري ۴۴۴۷ دستگاه خودرو سواري رسوبي با هماهنگي مراجع ذيصلاح درحوزه ارز و ساير مجوزهاي مرتبط از گمرك خبر داد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمد آگاهي ناظر گمركات استان هرمزگان با اشاره به همكاري گمرك در ترخيص خودروهاي سواري وارداتي گفت: با هماهنگي صورت گرفته با مراجع ذيصلاح در حوزه ارز و ساير مجوزهاي مرتبط صرفا در يك ماه گذشته حدود 4447 دستگاه انواع خودرو سواري از گمرك شهيد رجايي بندر عباس ترخيص شده است.

شير گران مي‌شود
رييس انجمن صنفي گاوداران از افزايش قيمت شير و ابلاغ قيمت جديد طي روزهاي آتي خبر داد. به گزارش ايسنا، آخرين قيمت مصوب شير خام مربوط به ارديبهشت سال ۱۴۰۲ و ۱۵۰۰۰ تومان در هر كيلو است. از ابتداي سال جاري تاكنون قيمت انواع نهاده دامي ۱۰ تا ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته و اين اتفاق به رشد توليد دام و رونق صنعت دامپروري انجاميده است. اما حالا با وجود كاهش قيمت انواع نهاده‌هاي دامي، خبر از افزايش قيمت شير آمده است. سيد احمد مقدسي- رييس انجمن صنفي گاوداران- با بيان اينكه براساس مذاكرات صورت گرفته با وزير جهاد، قيمت مصوب شير خام طي روزهاي آتي ابلاغ مي‌شود، اظهاركرد: نرخ كنوني مصوب هر كيلو شيرخام در دامداري ۱۵ هزار تومان است كه با افزايش ۳ هزار توماني به ۱۸ هزار تومان رسيده است.

مزايده چاي دبش در 4 استان‌
سازمان اموال تمليكي از مزايده چاي دبش در تهران، البرز، هرمزگان و كرمانشاه خبر داد. طبق اعلام سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي، در مزايده استان هرمزگان ۶۳۶ تن چاي به مبلغ ۵۰ ميليارد تومان به فروش رسيد. حدود يك هزار و ۱۰۰ تن همچنان در هرمزگان باقي مانده است كه در حال تفكيك و ارزش‌گذاري براي حراج است. در استان تهران نيز ۱۷ هزار تن چاي دبش وجود داشت كه سه هزار تن به مبلغ ۳۷۰ ميليارد تومان به فروش رسيده است. حدود ۱۴ هزار تن هم در حال ارزش‌گذاري و اخذ مجوزها از سازمان‌هاي استاندارد، بهداشت، غذا و دارو براي عرضه در مزايده‌هاست. در استان البرز هم سه هزار تن چاي در انبارها نگهداري مي‌شود كه با وجود گذشت مدت‌زمان طولاني، جوابيه استاندارد براي تأييد و فروش آنها به سازمان اموال تمليكي هنوز واصل نشده است.  در استان كرمانشاه هم چاي‌ها بسته‌بندي شده و آماده است. طبق اعلام سازمان اموال تمليكي تاكنون سه هزار و ۷۰۰ تن چاي دبش در مزايده‌های مختلف به فروش رفت و ۱۸ هزار تن باقي مانده است. درضمن ۵۰ هزار تن چاي دبش غيرقابل‌مصرف بود. سيد عبدالمجيد اجتهادي، مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي مي‌گويد: مديران كارخانه‌هايي كه اقدام به خريد مي‌كنند اكنون با مشكل نقدينگي مواجه هستند؛ در همين راستا براي تسهيل در عرضه، تصميماتي با هماهنگي مراجع قضايي و متولي گرفته شده است تا فرايند تعيين تكليف سرعت پيدا كند. به نقل از ايرنا او مي‌افزايد: در كنار چاي، بعضي از ماشين‌آلات نيز كارخانه نيز در اختيار اين سازمان قرار گرفته است.ماشين‌آلاتي كه متروكه شده در اختيار اين سازمان قرار گرفته كه بخشي در مزايده عرضه مي‌شود و بخش ديگر كه به عنوان كالاي خاص است با هماهنگي‌هاي مرجع قضايي در دادسراي انقلاب اسلامي عرضه خواهد شد.

رايزني دولت جديد براي رفع مشكلات مالي با عراق
 در سفر اخير رييس‌جمهور به عراق، علاوه بر رايزني‌هاي سياسي، موضوع كاهش مبادلات تجاري به دليل مشكلات بانكي و لزوم ايجاد تسهيلات بيشتر براي سرمايه‌گذاران ايراني، به يكي از موضوعات و اين سفر بدل شده بود. مشكل مناسبات تجاري ايران با عراق به دليل مسائل بانكي كارد را به استخوان تجار رساند و كار به جاي رسيد كه چندي پيش رييس اتاق بازرگاني ايران اعلام كرد كه به دليل نبود امكان استفاده از سيستم بانكي، و با تداوم مشكلات انتقال پول، در عرض چند ماه آينده قادر به ادامه حضور در بازار عراق نخواهيم بود. خبري كه نشان مي‌داد بازار مهم عراق براي تجار ايراني در حال از دست رفتن است.  با توجه به مشكلات به وجود آمده در سفر پزشكيان به عراق چالش‌هاي پيش‌رو تجار هم مورد ارزيابي قرار گرفت و در نشست رييس‌جمهور با فعالان اقتصادي در كشور عراق مشكلات و مسائل سرمايه‌گذاران و تجار ايراني در اين كشور مورد ارزيابي قرار گرفت. از جمله موارد مطرح شده در اين نشست به اين نكته اين اشاره شده كه يكي از مشكلات عموم پيمانكاران و سرمايه‌گذاران ايراني در اين كشور، مساله صدور ضمانتنامه براي آنهاست كه به دليل عدم ارايه ضمانتنامه بانكي از سوي بانك‌هاي عراقي، سرمايه‌گذاران و پيمانكاران ايراني در رقابت با ساير كشور‌ها دچار مشكل شده‌اند. محمدرضا فرزين، رييس كل بانك مركزي ايران در جلسه با علي محسن العلاق، رييس كل بانك مركزي عراق مطرح و مقرر شد كه راهكار‌هاي پيشنهادي ايران به زودي اجرايي و اين معضل حل شود. از ديگر مواردي كه در اين نشست به آن پرداخته شد، مساله زمان بازگشت ارز توسط تعدادي از تجار ايراني در عراق بود كه در اين زمينه هم مقرر شد موضوع در كميسيون بازگشت ارز بانك مركزي طرح و مساعدت لازم براي آنان صورت پذيرد. همچنين به دستور ريس جمهور مقرر شد نماينده‌اي از بانك مركزي در عراق حضور يابد و موضوعات ارزي فعالان اقتصادي ايران در عراق را پيگيري و برطرف كند.