چالش‌هاي  محيط‌زيست  تبديل  به  ابرچالش ‌ شده  است

چالش‌هاي محيط‌زيست تبديل به ابرچالش ‌ شده است

۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۰۱:۱۴:۴۹
|
کد خبر: ۳۲۰۷۲۲

رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: براي گذر از بحران‌هاي محيط‌زيست نيازمند بهره‌گيري از نظرات علمي مراكز دانشگاهي هستيم. شينا انصاري در ديدار با جمعي از اساتيد حوزه محيط‌زيست دانشگاه‌هاي كشور اظهار كرد:

رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: براي گذر از بحران‌هاي محيط‌زيست نيازمند بهره‌گيري از نظرات علمي مراكز دانشگاهي هستيم. شينا انصاري در ديدار با جمعي از اساتيد حوزه محيط‌زيست دانشگاه‌هاي كشور اظهار كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست نيازمند اين است كه از نگاه نقادانه و مشورتي اساتيد دانشگاه بهره‌‎مند شود و اين ظرفيت بزرگي براي حل مسائل و مشكلات در حوزه محيط‌زيست است.
او با اشاره به اينكه چالش‌هاي محيط‌زيست تبديل به ابرچالش‌ شده است، افزود: يكي ديگر از راه‌هاي ما براي رويارويي با اين ابرچالش‌ها توجه به سياست‌هاي كلي نظام در حوزه محيط‌زيست و اسناد بالادستي است كه عدم تحقق آنها تا به اينجا و انباشت اين مسائل نيز نيازمند آسيب‌شناسي است. معاون رييس‌جمهوري تصريح كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست با انباشتي از قوانين و برنامه‌ها روبه‌رو است كه اجرايي نشده است. بخشي از آن به عملكرد ما در گذشته برمي‌گردد و بخش ديگر نيز به اولويت‌دار نبودن محيط‌‌زيست در سطح كلان كشور ارتباط دارد و اين ديدگاه نيازمند اصلاح است. رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست در ادامه گفت: ابرچالش‌هاي محيط‌‌زيست بايد به رسميت شناخته شوند و براي تحقق اين مساله نيازمند توافق‌سازي در سطح حاكميت هستيم كه دانشگاه مي‌تواند براي توافق‌سازي در حوزه محيط‌‌زيست در سطح كلان به ما كمك كند. انصاري اظهار كرد: ما بايد از مديريت سنتي گذر كنيم و مديريت علمي و نوين را در دستور كارها و فعاليت خود قرار دهيم و براي تحقق اين امر نيازمند استفاده از ظرفيت پژوهش‌هاي كاربردي هستيم و از ارايه راهكار در اين زمينه به‌صورت جدي حمايت مي‌كنيم. رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به فعاليت‌هاي خود در محيط‌زيست انساني و لزوم توجه جدي به اين معاونت به دليل مواجهه مستقيم آن با سلامت مردم اضافه كرد: معاونت انساني معاونت راهبردي سازمان است، زيرا عمده مطالباتي كه در حوزه محيط‌زيست در كشور وجود دارد مربوط به محيط‌زيست انساني مي‌باشد و ما بايد در آينده پاسخگوي مردم و افكار عمومي در اين حوزه باشيم. او توجه به سه اصل حاكميت قانون، شفافيت و پاسخگويي را تعهد اصلي خود در دوران مديريت سازمان دانست و تاكيد كرد: اميدوارم همكاران ما در سازمان به‌ويژه مديران سازمان متعهد به اين سه اصل باشند و اقدامات و فعاليت‌هاي خود را با اين سه اصل مهم هماهنگ كنند.