ماه‌هاي آينده، ماه‌هاي مهمي در حوزه‌هاي حمل و نقل است
وعده شهردار تهران به پايتخت نشينان

ماه‌هاي آينده، ماه‌هاي مهمي در حوزه‌هاي حمل و نقل است

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۵۸:۰۹
|
کد خبر: ۳۲۰۸۷۰

شهردار تهران روز گذشته در آيين تكريم كاركنان شهرداري تهران و بيست و سومين جشنواره شهيد رجايي كه در محل برج ميلاد برگزار شد،

 

شهردار تهران روز گذشته در آيين تكريم كاركنان شهرداري تهران و بيست و سومين جشنواره شهيد رجايي كه در محل برج ميلاد برگزار شد، با اشاره به اينكه بزرگ‌ترين سرمايه كشور نيروي انساني است، گفت: ماه‌هاي آينده ماه‌هاي مهمي در حوزه‌هاي حمل و نقل و عمراني خواهد بود. به گزارش مهر، عليرضا زاكاني تصريح كرد: در شهرداري ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر فعاليت مي‌كنند تا بتوانيم در عرصه خدمتگزاري عضويت فعالي در پايتخت جمهوري اسلامي داشته باشيم.
شهردار تهران ضمن ابراز اميدواري به همكاري با وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها براي خدمتگزاري بهتر به مردم، گفت: تلاش مديريت شهري برگرفته از شورا به واسطه انباشت مشكلات از گذشته، به سختي منتج به نتيجه مي‌شود.  به گفته زاكاني، چهار تحول در اين دوره پيش‌بيني شد كه كانون آن بايد در مديريت شهري رقم بخورد تا شهرداري از يك سازمان خدمتگزار خدماتي به نهاد اجتماعي تبديل شود و فراتر از خدمات، هدف‌گذاري مي‌شود كه اثر ويژه‌اي براي مديريت شهري فراهم مي‌كند. او افزود: پرسنل، مركزيت اين تحول هستند و به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه در مديريت شهري با آنها مواجهيم. بزرگ‌ترين سرمايه كشور نفت و گاز نيستند بلكه نيروي انساني است و اگر توجهي به اين سرمايه و نيروي مولد نداشته باشيم عملاً كشور به سمت فرسودگي مي‌رود. چاه نفت قيمت دارد اما بخشي كه مي‌تواند با خلاقيت كشور را به بام جهاني بنشاند و قدرت بسازد، نيروي انساني است.
زاكاني با بيان اينكه فراز و نشيب‌هايي داشتيم اما توجه ما اين بود كه بهترين‌ها براي كارمندان مديريت شهري رقم بخورد، گفت: چه كارمندان رسمي و چه كاركنان قراردادي با شركت خدمات اداري، حاميان، هاديان و چه آنهايي كه با پيمانكاران فعاليت مي‌كنند، ممكن است شرايط متفاوتي در نحوه مواجهه داشته باشند.
او ادامه داد: بنابراين براي به حداقل رساندن تبعيض بين كاركنان و بهره‌گيري مزايا مدنظر است؛ چراكه آزاردهنده است و سبب مي‌شود پرسنل انگيزه خدمت در سطح بالاي را نداشته باشند. بي‌توجهي به توفيقات كاركنان هم بي‌انگيزگي ايجاد مي‌كند و بي‌دقتي به نيازهاي آنها نيز موضوع مهمي است. شهردار تهران افزود: نسبت به پرسنل وظيفه داريم كه بخشي از آن ناظر بر حقوق و مزاياست كه بتواند آرامش و آسايش به همراه داشته باشد. بخش دوم مسكن است كه به زودي در جلسه رسمي مسير خانه‌دار شدن تمام كاركنان طي سه مرحله در دستور كار قرار مي‌گيرد. زاكاني با بيان اينكه از ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر، ۶ هزار نفر از موهبت خانه‌دار شدن در گذشته بهره‌مند شدند، گفت: البته ۱۳ هزار نفر نيز در تعاوني‌ها ثبت نام كردند اما با مشكل مواجه هستند و در اولويت ما قرار دارند. مابقي كاركنان خدمتي از باب مسكن دريافت نكرده‌اند. شهردار تهران با تاكيد بر اينكه ما متعهد بوديم در كنار اصلاح حقوق و مزايا به مسكن نيز توجه كنيم، يادآور شد: حقوق كارمندي كفاف اجاره مسكن را در تهران نمي‌دهد.

   وجود ۱۱ هزار نيروي زن 
در شهرداري تهران
او با اشاره به ارايه خدمات جانبي تحت عنوان بسته‌هاي مختلف و توسعه آن، اظهار كرد: ما ۱۱ هزار نيروي خانم داريم و مابقي آقايان هستند كه بايد خدمات جانبي دريافت كنند. اگر فضاي نشاط و شادابي بين كاركنان وجود نداشته باشد خدمت رساني و حال مردم آسيب مي‌بيند. زاكاني گفت: يك رونمايي جدي خواهيم داشت تا كاركناني كه از حداقل‌ها برخوردارند به جايگاهي برسند كه حقوق مكفي و امنيت شغلي داشته باشند. شهردار تهران با تاكيد بر تخصصي شدن شهرداري گفت: ما تلاش مي‌كنيم ابعاد خدمت به مردم را افزايش دهيم؛ ماه‌هاي آينده ماه‌هاي مهمي در حوزه‌هاي حمل و نقل و عمراني خواهد بود و با ورود واگن و اتوبوس و تاكسي و افتتاح پروژه‌هاي عمراني، شهر چهره آراسته‌تري پيدا خواهد كرد.

  ارايه خدمات ويژه تخصصي 
با محور سازمان فاوا 
شهردار تهران با بيان اينكه اين ايام مصادف با خدمتگزاري با بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين و كاركرد تخصصي خواهد بود، گفت: خدمات ويژه تخصصي با محور سازمان فاوا ارايه خواهد شد.
او با تاكيد بر اينكه اين امكان ايجاد شده كه هم بزرگ بينديشيم و هم گام‌هاي بزرگي‌برداريم، اعلام كرد: از مردادماه سال ۱۴۰۱ مسير اميد و افتخار را طي كرديم و ۱۴۲ پويش در همين راستا برگزار شد.
زاكاني افزود: بعد از اين سه سال و ۱۶ روز توفيق خدمت در شهرداري جلساتي را با خبرنگاران برگزار كرديم. در برج ميلاد جلسه چهار ساعته‌اي در مورد قرارداد چين برگزار كرديم و مورد اعتراض هم قرار گرفتيم كه چرا زودتر اين موارد را نگفتيم. در همين هفته هم دستاوردهاي مالي به خبرنگاران توضيح داده شد.
شهردار تهران تاكيد كرد: اين مسير ادامه دارد و تلاش كاركنان را با دقت به مردم اعلام خواهيم كرد. وقتي از اقدامات صورت گرفته صحبت مي‌كنيم باعث حيرت مي‌شود بنابراين تمام اين افتخارات لطف خداوند و تلاش كارمندان مديريت شهري است كه اصل ماجرا هستند.