ورود سامانه جديد بارشي به‌كشور از روز جمعه

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۵۹:۵۱
|
کد خبر: ۳۲۰۸۷۱

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي، گفت: با ورود سامانه بارشي جديد از روز جمعه در شمال غرب و غرب كشور ابرناكي و رگبار و رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي، گفت: با ورود سامانه بارشي جديد از روز جمعه در شمال غرب و غرب كشور ابرناكي و رگبار و رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود.
صادق ضياييان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اينكه رگبار باران و رعدوبرق در نواحي مختلف كشور تا پايان هفته تداوم خواهد داشت، گفت: امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهريور) با گذر امواج تراز مياني از شمال غرب كشور در ساعات بعدازظهر ابرناكي گاهي رگبار پراكنده و رعد و برق در اين مناطق روي مي‌دهد. به‌تدريج با نفوذ جريانات شمالي به سواحل درياي خزر در شرق اردبيل، گيلان و ارتفاعات البرز نيز افزايش ابر و بارش باران پيش‌بيني مي‌شود.
ضياييان تصريح كرد: در روز چهارشنبه (۲۸ شهريور) در برخي مناطق شمال غرب، سواحل درياي خزر و خراسان شمالي ابرناكي، رگبار باران، وزش باد و كاهش نسبي دما روي خواهد داد و روز پنجشنبه (۲۹ شهريور) در شمال آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل و غرب گيلان اين وضعيت تكرار مي‌شود.
رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي، افزود: روز جمعه (۳۰ شهريور) با ورود سامانه بارشي به شمال غرب در مناطقي از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب كشور همچنين در ارتفاعات البرز غربي و غرب گيلان ابرناكي و رگبار و رعدوبرق پيش‌بيني مي‌شود.

تامين مسكن براي دهك‌هاي كمتر برخوردار جامعه

سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي بر شناسايي متقاضيان واقعي مسكن در طرح نهضت ملي مسكن تاكيد كرد و گفت: راهبرد ما شناسايي و تامين مسكن براي دهك‌هاي كمتر برخوردار جامعه است.
به گزارش مهر، ارسلان مالكي افزود: بايد بپذيريم كه در وزارت راه و شهرسازي متولي بخش مسكن هستيم و اين وظيفه ماست كه با سياست‌گذاري‌هاي درست در حوزه مسكن رونق ايجاد كنيم.
مالكي با بيان اينكه در طرح نهضت ملي مسكن نياز به تغيير نگرش و تغيير سياست وجود دارد، افزود: يكي از مهم‌ترين چالش‌ها در طرح نهضت ملي مسكن بحث تأمين مالي و تسهيلات بانكي است كه بايد اين موضوع را در شوراي عالي مسكن پيگيري كنيم.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در سال‌هاي گذشته در خصوص تأمين مالي پروژه‌هاي مسكن از طريق بازار سرمايه اقدامات مثبتي صورت گرفته است، تصريح كرد: جذب سرمايه‌هاي خرد يكي از ظرفيت‌هاي مفيد تأمين مالي پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن است.

پيش فروش بليت قطارهاي مسافري آغاز ‌شد

فروش بليت قطارهاي مسافري براي مهرماه، از ديروز (دوشنبه، ۲۶ شهريور) آغاز شد.
به گزارش مهر، فروش بليت براي بازه زماني يكم تا ۳۰ مهر امسال، در تمام محورها (مسيرهاي رفت تا تاريخ ۳۰ مهر و مسيرهاي برگشت تا تاريخ يكم آبان)، از ساعت ۸ صبح دوشنبه، ۲۶ شهريور از طريق سايت رجا « www.raja.ir» و ساير سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي مجاز فروش بليت قطار انجام مي‌شود.
بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، فروش حضوري بليت قطارهاي ايام ياد شده، ۲ ساعت بعد از فروش اينترنتي، از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، از طريق تمام دفاتر مجاز فروش حضوري و از ميان بليت‌هاي باقي مانده انجام مي‌شود.

گراني مسكن با جذب سرمايه‌هاي خرد بازار 

نايب‌رييس اتحاديه املاك با اشاره به اينكه ساخت و سكونت در واحدهاي ۲۵ متري مانعي بزرگ براي تشكيل كانون خانواده خواهد بود، گفت: ساخت اينگونه واحدها نه ‌تنها مردم را خانه‌دار نمي‌كند، بلكه خانه را گران‌تر مي‌كند؛ زيرا ساخت واحدهاي كوچك براي جذب سرمايه‌هاي خُرد، موجب افزايش تورم مسكن خواهد شد.
داوود بيگي‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، افزود: دولت و متوليان ساخت مسكن در كشور بايد به سمت افزايش تشكيل خانواده حركت كنند و ساخت و عرضه واحدهاي ۲۵ متري در بازار، يك تهديد جدي براي افزايش و جواني جمعيت به شمار مي‌رود.
او ادامه داد: اين واحدهاي كوچك متراژ، تنها براي خوابيدن به صورت شبانه است و امكاناتي براي تشكيل زندگي را فراهم نمي‌كند؛ از سوي ديگر با هيچكدام از معيار و فرهنگ ايراني - اسلامي تطابق ندارد و بايد نسبت به واحدهاي كوچك متراژ تدابير جدي شود تا اين الگوي مصرفي عرضه بازار مسكن نشود.
اين مقام صنفي با اشاره به اينكه در ابتدا بايد به صورت نمونه يك واحد ۲۵ متري به نمايش گذاشته شود، سپس در خصوص ساخت و عرضه آن در بازار از سوي مراجع مربوطه تصميم‌گيري كرد، افزود: هم‌اكنون ظرفيت قابل توجهي در بافت‌هاي فرسوده وجود دارد كه تنها نياز به نوسازي است و اگر بخواهيم در جهت توسعه بازار مسكن حركت كنيم بايد از اين موقعيت‌ها بهره‌مند شويم.