مديريت  ترافيك  اول  مهر؛  ممنوعيت  تردد  ناوگان  باري

مديريت ترافيك اول مهر؛ ممنوعيت تردد ناوگان باري

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۱:۲۸:۳۱
|
کد خبر: ۳۲۰۸۸۳

معاون عمليات پليس راهور پايتخت از ممنوعيت تردد ناوگان باري و تعطيلي پروژه‌هاي عمراني به منظور مديريت ترافيك اول مهر خبر داد

معاون عمليات پليس راهور پايتخت از ممنوعيت تردد ناوگان باري و تعطيلي پروژه‌هاي عمراني به منظور مديريت ترافيك اول مهر خبر داد. سرهنگ احسان مومني، معاون عمليات پليس راهور پايتخت درخصوص تمهيدات اول مهرماه گفت: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و پيش‌بيني افزايش ۳۲ درصدي ترافيك در پايتخت، پليس راهور پايتخت مجموعه‌اي از اقدامات عملياتي را براي مديريت بهتر ترافيك و تسهيل در رفت و آمد شهروندان آغاز كرده است. يكي از اين اقدامات استقرار ۶ دستگاه جرثقيل سنگين در معابر بزرگراهي تهران است. او اعلام كرد: با توجه به حجم بالاي ترافيك و اهميت روان‌سازي سريع مسيرها، اين جرثقيل‌ها در نقاط پرتردد و گلوگاهي مستقر شده‌اند. در صورتي كه وسايل نقليه سنگين دچار خرابي شوند، اين جرثقيل‌ها به سرعت وارد عمل خواهند شد و اين وسايل را از معابر خارج مي‌كنند تا از ايجاد ترافيك سنگين جلوگيري شود.
سرهنگ مومني افزود: از ديگر تمهيدات پليس راهور براي كاهش بار ترافيك، ممنوعيت تردد ناوگان باربري شامل وانت‌ها و كاميونت‌ها در دو هفته اول مهرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح است. اين اقدام به منظور جلوگيري از تراكم خودروهاي سنگين در معابر اصلي و بزرگراه‌ها اجرا مي‌شود. معاون عمليات پليس راهور پايتخت بيان كرد: پليس راهور همچنين به‌منظور كاهش بار ترافيكي، تمامي پروژه‌هاي عمراني سطح شهر تهران را در دو هفته اول مهرماه به حالت تعليق درآورده است. اين تعطيلي به خصوص در ساعات پيك صبحگاهي و عصرگاهي تاثير مثبتي بر روان‌سازي ترافيك خواهد داشت. او افزود: در كنار اين اقدامات، نيروهاي پليس راهور در ساعات شروع و پايان مدارس در مقابل مدارس مستقر خواهند شد تا عبور و مرور دانش‌آموزان و اوليا را تسهيل كنند و از وقوع هرگونه ازدحام در اين نقاط جلوگيري شود. سرهنگ مومني در پايان به شهروندان و اولياي دانش‌آموزان توصيه كرد: در هفته‌هاي اول مهر از وسايل حمل‌ونقل عمومي نظير مترو و اتوبوس استفاده كنند و با اين كار به كاهش ترافيك كمك كنند.