پیگیری قانون دوام برای توسعه خدمات بر بستر سکوهای بومی

پیگیری قانون دوام برای توسعه خدمات بر بستر سکوهای بومی

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۰:۱۰:۰۲
|
کد خبر: ۳۲۰۸۸۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد و توسعه سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی را قابل تقدیر دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد و توسعه سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی را قابل تقدیر توصیف و در عین حال تاکید کرد: پیام‌رسان‌های داخلی باید با بهبود و ارتقای کیفیت خدمات، به افزایش رضایت‌مندی مردم به عنوان اصلی ترین مولفه ارتقای سرمایه اجتماعی کشور کمک کنند.

به گزارش ایسنا، سیدستار هاشمی در نشستِ خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزارتخانه و مدیران سکوها و پیام رسان های بومی برگزار شد، اظهار کرد: پلتفرم‌ها (سکوهای) بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضات و شرایط روز دنبال می‌کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت موجود در توسعه فعالیت های سکوهای بومی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای تاکید کرد که زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت می‌کنیم.

هاشمی گفت: وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی صحبت می‌کنیم؛ منظور حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده و مهمترین هدف ما نیز در حال حاضر، حضور پیام‌رسان‌های کشورمان در عرصه بین‌المللی به ویژه در میان کشورهای منطقه و یا کشورهای هم‌پیمان همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.

 وزیر ارتباطات یکی از موانع فراروی ارائه خدمات بر بستر سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی را حبس داده‌های مردم توسط برخی نهادها و سازمان‌های دولتی عنوان و تاکید کرد: در دولت جدید، حتما قانون داده‌ها و اطلاعات ملی (دوام) را برای آزادسازی داده‌های مردم با جدیت پیگیری می‌کنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم خدمت‌رسانی بر بستر سکوهای داخلی توسعه پیدا کند.