تامين ۵۰ همت منابع جديد براي وام ازدواج و فرزندآوري

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۲۲:۳۷:۰۸
|
کد خبر: ۳۲۰۹۲۵

معاون سياستگذاري پولي بانك مركزي از اصلاح فرآيند ثبت‌نام متقاضيان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند خبر داد و گفت: با تمهيدات و تدابير اتخاذشده در بانك مركزي و در راستاي كاهش صف متقاضيان تسهيلات مربوطه در سامانه، به زودي امكان ثبت‌نام اوليه متقاضيان در همه ساعات شبانه روز در سامانه ازدواج و فرزندآوري فراهم مي‌شود. به گزارش ايسنا، محمد شيريجيان ضمن تشريح اقدامات بانك مركزي به منظور تسهيل در اعطاي تسهيلات ازدواج و فرزندآوري از طريق شبكه بانكي تصريح كرد: با تدابير اتخاذشده، مشخصات متقاضي ذخيره مي‌شود و پس از استعلام‌هاي لازم از سامانه‌هاي مربوطه از جمله شاهكار، ثبت احوال و درصورت نبودن بانك عامل داراي اعتبار در زمان ثبت نام، در سامانه يك بانك به صورت ذخيره انتخاب مي‌شود و متقاضي در فهرست ذخيره بانك عامل در اين بانك قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب تقاضاي متقاضي در كوتاه‌ترين زمان ممكن در دست اقدام و بررسي قرار گرفته و به محض نهايي شدن، مراتب از سوي اين بانك به متقاضي اطلاع‌رساني مي‌شود. وي تصريح كرد: علاوه بر اين، بانك مركزي در راستاي حمايت از متقاضيان تسهيلات ازدواج و فرزندآوري و تسهيلگري در فرآيند ثبت نام و اخذ تسهيلات مزبور، از مردادماه امسال بانك‌هاي قرض‌الحسنه مهر ايران و رسالت را نيز در زمره بانك‌هاي‌ عامل پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوري قرار داد و سهميه تسهيلات ازدواج و فرزندآوري براي اين بانك‌ها تعيين شد. وي خاطرنشان كرد: در همين راستا به منظور تسريع و تسهيل در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوري به منظور پرداخت زودتر از موعد سهميه ماه‌هاي شهريور و مهر بانك‌هاي عامل به متقاضيان در صف پرداخت تسهيلات مزبور، جلسه‌اي با مديران عامل شبكه بانكي برگزار شد و با اين بانك‌ها توافق شد كه در اين زمينه همكاري داشته باشند. وي افزود: آزادسازي مبلغ ۵۰۰ هزار ميليارد ريال از سپرده قانوني بانك‌ها نزد بانك مركزي به منظور تسريع در پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوري و كاهش تعداد متقاضيان در صف اين تسهيلات از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه است كه اين منابع بايد حداكثر طي مدت سه ماه توسط هفت بانك‌ عامل منتخب صادرات ايران، رفاه كارگران، ملي ايران، تجارت، سپه، پست بانك ايران و ملت براي اعطاي حداقل ۱۵۰ هزار فقره تسهيلات ازدواج و ۱۰۰ هزار فقره تسهيلات فرزندآوري به‌كار گرفته شود. معاون سياستگذار پولي بانك مركزي خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي قوانين بودجه امسال كل كشور و قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت، از ابتداي سال جاري تا تاريخ ۲۶ شهريور بالغ بر ۸۱۶ هزار ميليارد ريال شامل ۲۴۵ فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان اعطا شده كه در مقايسه با مبلغ ۷۱۴ هزار ميليارد ريال سهميه تكليفي بابت اين تسهيلات تا تاريخ مزبور، عملكرد بيش از ۱۱۴ درصدي را از سوي شبكه  بانكي  شاهد  هستيم.


ممنوعيت  فصلي  واردات ۳ محصول كشاورزي  از  سوي گمرك  عراق


گمرك عراق واردات سه محصول كشاورزي شامل هندوانه، گوجه‌فرنگي و خربزه را ممنوع كرد. به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام گمرك عراق، واردات سه محصول كشاورزي شامل هندوانه، گوجه‌فرنگي و خربزه را ممنوع شد. اين ممنوعيت به صورت فصلي و طبق روال هر ساله صورت مي‌گيرد. با ممنوعيت واردات سه محصول كشاورزي، كاميون‌هاي حامل اين محصولات در برخي از مرزهاي مشترك با عراق متوقف شده‌اند و مسوولان مربوطه در حال پيگيري‌هاي لازم براي رفع اين مشكل هستند.


درآمد   و    بازنشستگي چالش   امروز   امريكايي‌ها


سهم بي‌سابقه‌اي از خانوارها در مورد چشم‌انداز اقتصادي ايالات‌متحده نامطمئن هستند و انتظار دارند تورم بخش بزرگي از درآمد آنها را بگيرد و احتمال بازنشستگي راحت در كمترين ميزان در يك دهه گذشته قرار دارد. به گزارش ايسنا، آخرين داده‌هاي دانشگاه ميشيگان نشان داد كه امريكايي‌ها از نظر مالي به دليل هزينه‌هاي زندگي و افزايش هزينه‌هاي وام‌گيري تحت فشار قرار گرفته‌اند و سال انتخاباتي نامطمئن نيز منجر به عدم اطمينان زيادي شده است. در حالي كه در اوايل سپتامبر در بحبوحه انتظارات كاهش تورم كوتاه‌مدت و كاهش نرخ بهره فدرال رزرو، احساسات مصرف‌كننده به بالاترين حد خود در چهار ماه گذشته رسيد، معيار شرايط فعلي هنوز نزديك به پايين‌ترين حد ثبت شده است. طيف گسترده‌اي از موضوعات در نظرسنجي دانشگاه نشان مي‌دهد كه سطح فعلي ناآرامي در ميان امريكايي‌ها در سطوح تاريخي است. محيط فعلي حتي در برخي اقدامات جايگزين سطوح پس از ركود بزرگ يا دوره فوري پس از همه‌گيري مي‌شود. در حالي كه سرعت تورم در حال كاهش است، قيمت‌ها بسيار بالاتر از قبل از همه‌گيري باقي مي‌مانند. شاخص قيمت مصرف‌كننده ۲۱.۵ درصد نسبت به پايان سال ۲۰۱۹ افزايش يافته است و اين در حالي است كه درآمدها نيز افزايش يافته است اما مصرف‌كنندگان همچنان مي‌گويند كه جلوتر نيستند. نظرسنجي ميشيگان نشان داد كه سهم مصرف‌كنندگاني كه پس از تورم در پنج سال آينده رشد درآمدي ندارند، اكنون به بالاترين ميزان خود رسيده است. طبق گزارش بلومبرگ، شانس بازنشستگي راحت حتي با نزديك شدن قيمت سهام به ركورد، در پايين‌ترين سطح از سال ۲۰۱۳ است. همه امريكايي‌ها سرمايه‌گذار نيستند يا حساب‌هاي بازنشستگي ندارند كه از افزايش قيمت سهام از زمان همه‌گيري سود برده‌اند.