تشكيل سامانه شناسايي و پايش منابع آلاينده تهران

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۲۳:۳۸:۴۱
|
کد خبر: ۳۲۰۹۳۹

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران از تشكيل سامانه شناسايي و پايش منابع آلاينده شهر تهران خبر داد

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران از تشكيل سامانه شناسايي و پايش منابع آلاينده شهر تهران خبر داد. به گزارش ايسنا، مهدي پيرهادي با بيان اينكه بايد تمام مجوعه‌هاي آلاينده در يك بستر مشخص شوند، گفت: دسترسي سريع به اطلاعات، كاهش خطاهاي احتمالي و تصميم‌سازي در اين حوزه با راه‌اندازي سامانه مورد نظر تقويت خواهد شد. او افزود: پيشنهاد ما براي راه‌اندازي اين سامانه توسط سازمان فاوا چهار ماه است كه براي تدوين دستورالعمل‌ها نيز سه ماه زمان در نظر گرفته شده است. عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه شهرداري تهران بايد هر ۶ ماه يك‌بار گزارش‌های خود را ارائه بدهد، يادآور شد: حداكثر تا پايان امسال بايد اين سامانه راه‌اندازي شود، شهرداري كارخانه‌هاي آسفالت و ام‌آراف را در اختيار دارد و بايد سختگيرانه‌تر مورد پايش  قرار  بگيرد.

افزايش ۱۴  درصدي  طول ازدحام  ترافيك از   ۱۵ شهريور

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران از نصب دوربين بر روي اتوبوس‌هاي تندرو براي شناسايي پلاك خودروهايي كه وارد خط ويژه مي‌شوند، خبر داد وگفت: از ۱۵ شهريور ماه تاكنون شاهد افزايش طول ترافيك در روزهاي بوديم؛ به گونه‌اي كه شاهد افزايش ۱۴ درصدي طول ازدحام ترافيك در تهران هستيم.به گزارش ايسنا، حميد برادران با بيان اينكه در مورد تردد وسايل نقليه در خط ويژه در حال تدوين برنامه‌اي هستيم كه مشكل ورود غيرمجاز حل شود، اظهار كرد: قرار است تا روي اتوبوس بي‌آرتي دوربين نصب شود تا پلاك را مشخصا ثبت كنند تا نسبت به اعمال قانون از سوي پليس اقدام شود. به گفته او، در فاز اول بر روي ۱۲۰۰ اتوبوس دوربين نصب خواهد شد كه براي اول مهر هم اين مهم تست شود. مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه طرح‌ها وقتي نتيجه مي‌دهد كه شهروندان هم با ما همراه باشند، افزود: خانواده‌ها به دليل نبود سرويس به فرزند خود بيشتر فكر مي‌كنند تا افزايش ترافيك و لازم است كه فرهنگ‌سازي  و اطلاع‌رساني لازم  صورت بگيرد.

اتوبوس  و  مترو هفته  اول  مهر  رايگان  شد

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اهميت كاهش ترافيك همزمان با شروع مهرماه با بيان اينكه هرساله با شروع مهرماه و بازگشايي مدارس ترافيك تهران حدود ۲۰ درصدي افزايش خواهد داشت، گفت: دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه مي‌توانند از ناوگان حمل‌ و نقل عمومي (اتوبوس و مترو) به‌ صورت رايگان استفاده كنند. 
عبدالمطهر محمدخاني در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: امسال هم تمهيدات ويژه‌اي براي كاهش و مهار اين مشكل در نظر گرفته‌ايم؛ بگونه‌اي كه ۳۱۲ مدرسه همزمان با آغاز مهرماه ايمن‌سازي و چراغ‌هاي راهنمايي مقابل مدارس نيز ترميم شده و براي استقرار آمبولانس نيز هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته است. 
محمدخاني با اشاره به اينكه ۳۹۲ مدرسه در محدوده تقاطعات واقع شده‌اند، بيان كرد: با توجه به استقرار مدارس مذكور در مجاورت تقاطعات، عمليات روانسازي ترافيك، اصلاح تقاطع‌ها و دوربين‌ها چراغ‌هاي راهنمايي تقاطعات را در پيش گرفتيم و همچنين در حوزه آموزش شهروندي نيز اقدامات لازم را انجام داديم. 
رييس مركز ارتباطات و اموربين‌الملل شهرداري تهران با بيان اينكه ۱۷۰ قطار در حال سرويس دهي هستند، افزود: از ابتداي امسال ۱۰۰۰ دستگاه تاكسي به ناوگان تاكسيراني افزوده شده است و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جديد هم در مهرماه رونمايي خواهد شد كه تا امروز ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جديد داخلي تحويل گرفته‌ايم و ۵۷ دستگاه نيز از شركت اسنا و مابقي از شركت عقاب افشان بوده و تا پايان هفته تعداد آن به ۱۱۰ دستگاه   مي‌رسد. 

تاييد  صلاحيت  ۷۵  شركت به عنوان  سرويس  مدرسه

مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران گفت: ۷۵ شركت براي فعاليت به عنوان سرويس مدرسه تأييد صلاحيت شدند. به گزارش مهر، شادي مالكي گفت: در حوزه سرويس مدرسه در تهران ما به ۵۶۰۰ دانش‌آموز مدارس عادي و استثنايي خدمات مي‌دهيم. دانش‌آموزان متقاضي سرويس و رانندگان بايد در سامانه سپند ثبت نام كنند. او افزود: بستر رسمي در حوزه سرويس‌هاي مدارس مشخص شده است كه پيمانكاران بايد در سامانه سپند خودروي خود را ثبت كرده باشند و در بستر غير رسمي هم پيمانكاراني بدون ثبت نام در سامانه مشغول به خدمت رساني هستند كه بايد تأييد صلاحيت شوند. مالكي همچنين گفت: آموزش پرورش صحبت كرده‌ايم كه پيمانكاران را موظف كند كه راننده و خودرو را در سامانه ثبت كنند. در غير اين صورت اعمال قانون و جريمه خواهند شد. مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران تاكيد كرد: اگر خودرويي فاقد برچسب باشد حتما اعمال قانون  مي‌شود.