پايان كار كلاهبردار ۱۲۰ ميليارد ريالي در هرمزگان

پايان كار كلاهبردار ۱۲۰ ميليارد ريالي در هرمزگان

۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۷:۰۷
|
کد خبر: ۳۲۰۹۵۵

فرمانده انتظامي هرمزگان از دستگيري فردي خبر داد كه در قالب ارايه مدارك جعلي ترخيص اقدام به كلاهبرداري و فروش ۳۵ دستگاه كانتينر به ارزش ۱۲۰ ميليارد كرده بود.

فرمانده انتظامي هرمزگان از دستگيري فردي خبر داد كه در قالب ارايه مدارك جعلي ترخيص اقدام به كلاهبرداري و فروش ۳۵ دستگاه كانتينر به ارزش ۱۲۰ ميليارد كرده بود. سردار علي اكبر جاويدان با اعلام اين خبر اظهار كرد: در پي وصول يك فقره پرونده با موضوع شكايت يك شركت خدمات كشتيراني مبني بر جعل، كلاهبرداري و فروش مال غير تعداد ۳۵ دستگاه كانتينر با ارايه مدارك ترخيص جعلي به ارزش ۱۲۰ ميليارد ريال، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت. او بيان كرد: بلافاصله پس از وصول شكواييه تحقيقات كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري به همراه كارشناسان اداره اطلاعات جنايي در جهت صحت و سقم موضوع و شناسايي و دستگيري متهمان پرونده، آغاز و اظهارات نماينده حقوقي شركت يادشده اخذ و اقدامات فني و اطلاعاتي انجام و ابعاد موضوع توسط كارشناسان مورد بررسي قرار گرفت. اين مقام ارشد انتظامي هرمزگان تصريح كرد: تمامي اسناد و مدارك ابرازي از سوي شركت يادشده شامل مدارك ترخيص و چك‌هاي ضمانتي به كارشناس تعيين اصالت خط و امضا ارجاع داده شد كه نتيجه بررسي‌هاي كارشناسي حكايت از جعلي بودن اين اسناد داشت كه جعلي بودن اسناد ارايه شده پرونده را وارد مرحله جديدي كرد. سردار جاويدان اظهار كرد: در ادامه طي اقدامات فني و تحقيق از رانندگان حمل‌كننده كانتينرهاي شركت، هويت متهم كه داراي پيشينه كيفري نيز است، شناسايي و مشخص شد كه اين فرد با برنامه‌ريزي قبلي با ارايه مدارك جعلي اقدام به ترخيص كانتينرها و انتقال آنها به استان تهران كرده است.
او اضافه كرد: در اين راستا محل اختفاي متهم در استان تهران شناسايي و سريع نيابت قضايي از شعبه نهم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس اخذ و اكيپي از ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري به تهران عازم شده و با پشتيباني اطلاعاتي و فني و بهره‌گيري از شيوه و شگردهاي خاص پليسي، متهم ياد شده را در يك قرار صوري دستگير و به استان هرمزگان دلالت داده شد.