در جلسه هيات دولت مطرح شد

واكنش پزشكيان به حادثه تروريستي در لبنان

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۳۴:۳۶
|
کد خبر: ۳۲۱۰۰۶

رييس‌جمهور با اشاره به وقايع روز گذشته در لبنان، چنين رخدادي را مايه شرمساري كشورهاي غربي و در رأس آنها امريكايي‌ها دانست كه از هيچ امكاني براي پيشبرد اهداف غيرانساني خود فروگذار نمي‌كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به وقايع روز گذشته در لبنان، چنين رخدادي را مايه شرمساري كشورهاي غربي و در رأس آنها امريكايي‌ها دانست كه از هيچ امكاني براي پيشبرد اهداف غيرانساني خود فروگذار نمي‌كنند.
مسعود پزشكيان صبح روز - چهارشنبه - در جلسه هيات دولت با اشاره به وقايع روز گذشته در لبنان، چنين رخدادي را مايه شرمساري كشورهاي غربي و در رأس آنها امريكايي‌ها دانست كه از هيچ امكاني براي پيشبرد اهداف غيرانساني خود فروگذار نمي‌كنند و تصريح كرد: اينكه از ابزارهايي كه به شكل مرسوم براي ارتقاي آسايش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودي عليه كساني كه نگاه آنها با ما همسو نيست، استفاده شود، گواه سقوط انسانيت و غلبه خوي وحشي‌گري و جنايت‌پيشگي است. رييس‌جمهور افزود: اين رخداد يك بار ديگر نشان داد كه كشورهاي غربي و امريكايي‌ها اگر چه در ظاهر ادعا مي‌كنند كه به دنبال برقراري آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنايت، كشتار و ترورهاي كور رژيم صهيونيستي، حمايت مي‌كنند. علاج اصلاح اين وضعيت و قطع زنجيره ظلم و جنايات رژيم صهيونيستي و حاميانش عليه فلسطينيان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و كشورهاي اسلامي است.
پزشكيان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به راي اعتماد اعضاي هيات دولت به دكتر يدالله رحماني، به عنوان استاندار جديد كهگيلويه و بويراحمد و دكتر آرش زره‌تن لهوني، به عنوان استاندار جديد كردستان، ضمن آرزوي موفقيت براي آنان اظهار كرد: همزماني انتخاب آقاي زره‌تن به اولين استاندار اهل تسنن كشور با هفته وحدت، فرصت بسيار ارزشمندي براي تقويت وحدت، انسجام و وفاق در كشور است. رييس‌جمهور همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي ناب منطقه اورامانات و نيز كهگيلويه و بويراحمد به خصوص در زمينه گردشگري افزود: ظرفيت‌هاي بعضا بكر و دست نخورده اين بخش از كشور، به خصوص در استان كردستان كه با اقليم كردستان عراق نيز هم‌مرز است، با توجه به اعلام آمادگي و اشتياق آنها براي گسترش همكاري‌ها با ايران، فرصت بزرگ و بي‌نظيري را پيش‌روي اين مناطق قرار داده تا بتوانيم ضمن تقويت وفاق و انسجام، با ايجاد رونق و اشتغال در اين استان‌ها معضل بيكاري و كولبري را نيز رفع كنيم. پزشكيان ادامه داد: ما ادعا نمي‌كنيم كه عملكرد ما بي‌عيب است، اما همه تلاش خود را براي عمل به شعارها و وعده‌ها به كار گرفته‌ايم و در اين راستا انتخاب آقاي زره‌تن، حضور زنان در مناصب مديريتي و انتخاب مسوول اهل سنت براي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست‌جمهوري، گواه صدق ادعاي دولت براي به كارگرفتن توانمندترين افراد فارغ از وابستگي‌هاي جناحي و مذهب، جنسيت، قوميت و نژاد است. رييس‌جمهور همچنين با اشاره به فرارسيدن روز شعر و ادب فارسي، ياد استاد شهريار شاعر بزرگ كشور را گرامي داشت و بخش‌هايي از شعر «هماي رحمت» را در جلسه قرائت كرد. در جلسه امروز هيات دولت همچنين وزير امور خارجه گزارشي از جنايت جديد رژيم صهيونيستي ارايه كرد و گفت كه صبح امروز گروهي از متخصصين و جراحان و پرستاران ايراني براي كمك به مجروحان اين رخداد به لبنان اعزام شده‌اند. وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات انجام شده براي اجراي دستور رييس‌جمهور در راستاي بررسي وضعيت دانشگاهياني كه براي ادامه تحصيل يا تدريس دچار مشكل شده بودند و اصلاح آيين‌نامه انضباطي ارايه كردند.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز گزارشي از آخرين وضعيت نشست زمين در مناطق مختلف كشور و اقدامات ضروري در اين ارتباط ارايه كرد.