«تعادل» از آمادگي مديريت شهري تهران براي آغاز سال تحصيلي جديد گزارش مي‌دهد

افزايش تعداد تاكسي‌ها تا استقرار تيم‌هاي تعميراتي در ايستگاه‌هاي مترو

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۰۱:۱۲:۰۸
|
کد خبر: ۳۲۱۰۲۴

در آستانه بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي، مديريت شهري پايتخت اقدامات و تمهيداتي را براي استقبال بهتر از ماه مهر در دستور كار قرار داده است، از افزايش تعداد تاكسي و ون گرفته تا استقرار تيم‌هاي تعميراتي اضطراري براي رفع نواقص احتمالي در ايستگاه‌هاي پرتردد مترو. در همين راستا، مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با اشاره به شروع سال تحصيلي جديد اظهار كرد: با توجه به كاهش زمان انتظار مسافران تاكسي پايتخت به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرديم كه بخشي از تاكسي‌هاي گردشي و تاكسي‌هايي كه در خطوط با مسافران كم فعال هستند وارد ۴۰ خطي كه مورد شناسايي قرار گرفته‌ و داراي تقاضاي سفر بيشتري نسبت به ساير خطوط هستند؛ اضافه شوند. به گزارش ايسنا، شادي مالكي افزود: با اضافه كردن اين تعداد تاكسي و ون به اين خطوط كه بيشترين تقاضاي سفر را در حوزه جابه‌جايي مسافر در پايتخت داريم اميدواريم بتوانيم خدمت رساني مناسبي را به شهروندان تهراني ارايه كنيم. او ادامه داد: همچنين بسياري از ايستگاه‌هاي تاكسي داراي سرپناه شده‌اند و بسياري از پايانه‌ها به دوربين‌هاي پلاك‌خوان به جهت جلوگيري از ورود خودروهاي شخصي و مسافرگيري آنها مجهز شدند تا نظم بيشتري را در پايانه‌هاي تاكسي شاهد باشيم.  مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با اشاره به خدمت رساني اين سازمان در حوزه سرويس مدارس اظهار كرد: بر اساس آيين نامه اجرايي سرويس مدارس دانش‌آموزي مصوب هيات محترم وزيران در سال گذشته شهرداري تهران به عنوان مرجع تاييد صلاحيت و صدور مجوز براي شركت‌هاي متقاضي خدمت در اين حوزه و همچنين رانندگان متقاضي مشخص شد و از ۱۸۹ شركتي كه در سامانه سپند كه توسط وزارت كشور معرفي شد اقدام به ثبت نام داشتند ۷۵ شركت مورد تاييد قرار گرفته‌اند. او اضافه كرد: همچنين نزديك به ۲۰۰۰ راننده در اين حوزه براي ارايه خدمات تقاضا داشتند كه تمامي رانندگان و مداركشان مورد بررسي قرار گرفت كه نزديك به ۱۷۰۰ راننده تاييد صلاحيت شدند و ساير رانندگان هم در حال طي كردن مراحل تاييد صلاحيت هستند. مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران همچنين در مورد سرويس‌هاي مدارس ادامه داد: در اين حوزه امسال شاهد دو بازار رسمي و غير رسمي هستيم كه در حوزه رسمي مي‌توان به سامانه سپند و پيمانكاراني كه ثبت نام رسمي كردند و مورد بررسي قرار گرفتند اشاره كرد كه اسامي پيمانكاران به آموزش و پرورش اعلام شد و در اختيار مديران مدارس قرار گرفت. به گفته مالكي، از آنجايي كه ۱۷۰ هزار دانش‌آموزي كه در سطح تهران مشغول به تحصيل هستند كمتر از يك چهارم در سامانه سپند ثبت نام كردند اين موضوع باعث شد تا ساير دانش‌آموزان خارج از روند رسمي خدمات را دريافت كنند. او تصريح كرد: با تعامل سازنده‌اي كه ميان سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران و آموزش و پرورش صورت گرفت و همچنين بر اساس جلسات متعدد كه با حضور نهادهاي مربوطه مانند وزارت كشور، استانداري، پليس راهور، آموزش و پرورش و ساير نهادها برگزار شد و بر اساس ابلاغ هيات وزيران در خصوص آيين نامه دانش‌آموزي مقرر شد كه از ظرفيت و پتانسيل مدارس نيز در جهت ساماندهي سرويس مدارس در سال جاري استفاده شود. مالكي افزود: نكته حائز اهميت اين است كه مديران مدارس و شركت‌هاي پيمانكاري كه تاكنون در سامانه سپند ثبت نشده‌اند و قراردادهايي را با مدارس منعقد مي‌كنند كه حتماً بايد اطلاعات شركت و ناوگان و رانندگانشان در يك زمان مشخص در سامانه سپند ثبت شود؛ همچنين سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران نيز در اسرع وقت نسبت به بررسي و احراز صلاحيت اقدامات لازم را انجام دهد.  مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران تاكيد كرد: در سامانه سپند رانندگاني كه ثبت نام مي‌كنند آموزش‌هايي به دو صورت حضوري و مجازي خواهند ديد كه قطعا به سلامت و ايمني تردد دانش‌آموزان كمك خواهد كرد؛ همچنين در سامانه سپند بيش از ۴ هزار دانش‌آموزي را داشتيم كه در مدارس استثنايي مشغول به تحصيل هستند كه تمامي اين دانش‌آموزان در حوزه سرويس مدارس به صورت رايگان مورد ساماندهي قرار گرفتند.  او با اشاره به ناوگان خودرويي تاييد شده در سامانه سپند، گفت: اين ناوگان مجهز به برچسب سرويس مدارس هستند و اگر خودرويي نسبت به سرويس مدرسه اقدام كند و مجهز به برچسب سرويس مدارس نباشد بر اساس هماهنگي با پليس راهور توسط گشت‌هايي كه به صورت مشترك ميان پليس و سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران انجام خواهد شد اعمال جريمه خواهند شد.

   استقرار تيم‌هاي تعميراتي اضطراري
 در ايستگاه‌هاي پرتردد مترو
اما اقدام ديگري كه در راستاي استقبال از سال تحصيلي جديد انجام شده است، استقرار تيم‌هاي تعميراتي اضطراري براي رفع نواقص احتمالي در ايستگاه‌هاي پرتردد مترو است. در همين ارتباط، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به آمادگي مترو براي آغاز سال تحصيلي گفت: متروي تهران هم‌زمان با بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد افزايش قابل توجه مسافران خواهد بود كه بر همين اساس از ابتداي شهريور ماه، طرح استقبال از مهر در شركت بهره‌برداري مترو در دستوركار قرار گرفت.
رضا محمدنژاد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه ارتقاي كيفي و رفع نواقص را در دستور كار قرار داديم، اظهار كرد: در آستانه آغاز بهار تحصيلي سعي شد تا با به كارگيري توان حداكثري نيروي انساني، بازسازي و اورهال حداكثري ناوگان متروي تهران و آماده‌سازي تأسيسات و تجهيزات ايستگاه‌ها از جمله پله‌برقي‌ها و آسانسورها انجام شود و در جهت تسهيل جابه‌جايي و تردد روان مسافران به خصوص در مبادي ورودي و خروجي، تمهيداتي در جهت رفع سد معبر، جمع‌آوري دستفروشان و متكديان در داخل ايستگاه‌ها با حضور عوامل انتظامي اتخاذ شود.