تعرض  به  اموال  تامين اجتماعي  را   برنمي‌تابيم

تعرض به اموال تامين اجتماعي را برنمي‌تابيم

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۰۱:۴۲:۰۵
|
کد خبر: ۳۲۱۰۳۹

نگاهي به وضعيت بازنشستگان تامين اجتماعي به خوبي نشان مي‌دهد كه آنها نه از ميزان دريافتي كه دارند احساس رضايت مي‌كنند و نه اين حقوق بازنشستگي مي‌تواند معيشت اين افراد را حتي براي چند روز در ماه تامين كند. تورم افسار گسيخته و پايين بودن حقوق و البته وعده همسان‌سازي كه هيچگاه به درستي اجرا نشده همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا هر از گاهي شاهد اعتراضي‌هاي اين قشر جامعه باشيم.

نگاهي به وضعيت بازنشستگان تامين اجتماعي به خوبي نشان مي‌دهد كه آنها نه از ميزان دريافتي كه دارند احساس رضايت مي‌كنند و نه اين حقوق بازنشستگي مي‌تواند معيشت اين افراد را حتي براي چند روز در ماه تامين كند. تورم افسار گسيخته و پايين بودن حقوق و البته وعده همسان‌سازي كه هيچگاه به درستي اجرا نشده همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا هر از گاهي شاهد اعتراضي‌هاي اين قشر جامعه باشيم. افرادي كه سال‌هاي جواني خود را صرف كار و تلاش براي پيشبرد اهداف كشور كرده‌اند و حالا كه در روزگار پيري نيازمند استراحت و توجه هستند براي تامين هزينه‌هاي زندگي مجبورند باز هم به كار كردن ادامه دهند چرا كه حقوق بازنشستگي آنها نمي‌تواند تامين كننده نيازهايشان باشد. اين افراد حتي براي اينكه بتوانند از خدمات درماني مناسبي برخوردار باشند با مشكل مواجه‌اند. اين در حالي است كه نه بيمه تكميلي كه براي بازنشستگان تامين اجتماعي در نظر گرفته شده مي‌تواند خدمات مناسبي را به آنها ارائه بدهد و نه حتي مراكز درماني معرفي شده به آنها مي‌توانند شأن اين افراد را در ارائه خدمات بهداشتي و درماني حفظ كنند. هر چه هست بازنشستگان تامين اجتماعي به سختي روزگار مي‌گذرانند و اين درحالي است كه دولت بزرگ‌ترين بدهكار به اين سازمان است و تا زماني كه اين بدهي‌ها پرداخت نشود شرايط براي بازنشستگان  بهتر  نخواهد  شد. 

     اموال  تأمين   اجتماعي  متعلق 
 به كارگران  و   بازنشستگان   است
نشست جمعي از اعضاي اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري در خانه كارگر مركز برگزار شد.
رييس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري گفت: اموال سازمان تأمين اجتماعي متعلق به جامعه كارگري و بازنشستگي است. جامعه كارگري شاغل و بازنشسته كشور باید به تأسي از مفهوم نام‌گذاري هفته وحدت، انسجام و وحدت خود را تقويت كنند تا مانع از تضييع شدن حق و حقوق خود و اموال سازمان تأمين اجتماعي شوند.
حسن صادقي افزود: اموال تأمين اجتماعي متعلق به صاحبان اصلي آن و كارگران و بازنشستگان است و براساس ابلاغيه سياست‌هاي كلي تأمين اجتماعي از سوي مقام معظم رهبري، در مورد اموالي كه متعلق به مردم  است بايد  رعايت  امانتداري  صورت بگيرد.
او در ادامه گفت: تأمين اجتماعي يك صندوق غيردولتي است و بودجه دولتي ندارد؛ اموال تأمين اجتماعي متعلق به افرادي است كه در آن بيمه‌پردازي مي‌كنند و براساس ابلاغيه سياست‌هاي كلي تأمين اجتماعي از سوي مقام معظم رهبري، در مورد اموالي كه متعلق به مردم است بايد رعايت امانتداري صورت بگيرد. پس مي‌توان نتيجه گرفت تعرض به اموال سازمان تأمين اجتماعي كه متعلق به كارگران و بازنشستگان است، تعرض به حق الناس و خلاف ابلاغيه رهبري است. حال سوال ما از وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين است به چه دليل هرچند وقت يك‌بار بايد فرياد ما بازنشستگان به گوش شما مسوولان برسد؟

     تخلف ميلياردي  در  شستا  
و  شوك جامعه كارگري   و   بازنشستگي
رييس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري افزود: چرا عملكرد مسوولان اجرايي به گونه‌اي است كه حتما بايد به ميدان بياييم؟ مگر دوران بازنشستگي دوران استراحت و آرامش ما نيست؟ جناب آقاي ميدري اين‌بار خبري در رسانه‌ها مخابره شد، تحت عنوان تخلف ميلياردي شستا كه جامعه كارگري و بازنشستگي كشور را در شوك فرو برده است. اكنون فرياد مي‌كنيم كه به داد سرمايه ما بازنشستگان برسيد .
صادقي ادامه داد: سرپرست شستا كه بعد از حدود يك سال همچنان صلاحيت فردي خود را كسب نكرده است كه قانونا مديرعامل شود، در انتهاي دوران رياست‌جمهوري شهيد رييسي توافقنامه‌اي را امضا كرده است كه به قول خودش (جوابيه شستا) حدود ۳ ميليارد دلار است! با چه مجوزي؟ آيا نهادهاي تصميم‌گيرنده سازمان همچون هيات امنا و هيات‌مديره و... موافقت كرده اند؟ در مطلبي چاپ شده در يكي از روزنامه‌ها به صراحت به مخالفت كتبي و رسمي سازمان تأمين اجتماعي اشاره شده است، آيا ممكن است اين كلام درست باشد؟ يعني مالك ۹۰ درصدي شستا با اين معامله مخالفت كرده باشد، اما نماينده حقيقي مالك كه همچنان سرپرست هست خودسرانه اين كار را انجام  داده  است؟

     درخواست  مداخله مستقيم  وزير كار
رييس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري گفت: از شما تقاضا داريم شخصا در اين موضوع مداخله كنيد. ابهامات زيادي در اين موضوع وجود دارد. آيا واقعاً صرفا توافقنامه بوده است؟ آيا واقعا پرداختي حدود ۱.۰۰۰ميليارد تومان صورت گرفته است؟ آيا واقعا سازمان به دلايل كارشناسي مخالف اين خريد بوده است؟ آيا اين معامله كه ظاهرا در سامانه بورس نيز افشا شده است به نفع ما بازنشستگان است؟ از شما درخواست رسيدگي فوري به اين موضوع بسيار مهم و حياتي را داريم. صادقي در پايان گفت: متذكر مي‌شويم كه در صورت تعرض به اموال سازمان تأمين اجتماعي، آستانه تحمل اين قشر زحمتكش به مرز هشدار خواهد رسيد. ما ناگزيز هستيم از اموال خود دفاع كنيم. كارگران شاغل و بازنشسته كه نيمي از عمر شريف خود را بدون هيچ توقعي در راه توليد و خدمت به كشور سپري كرده‌اند، به دور از انصاف است كه در كف خيابان‌ها به دنبال دفاع از اموال خود و حفظ حق و حقوق طبيعي خود باشند.