تعريف نقشه راه براي تربيت نيروي «امنيت سايبري» در كشور

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۱۸:۴۹
|
کد خبر: ۳۲۱۲۲۸

دبير ستاد فناوري‌هاي اتصال پذيري و ارتباطات گفت: كارهاي مطالعاتي انجام شده كه بتوانيم بر مبناي آن، يك نقشه راه متناسبي را براي توسعه منابع انساني كشور در حوزه «امنيت سايبري» تعريف كنيم.

دبير ستاد فناوري‌هاي اتصال پذيري و ارتباطات گفت: كارهاي مطالعاتي انجام شده كه بتوانيم بر مبناي آن، يك نقشه راه متناسبي را براي توسعه منابع انساني كشور در حوزه «امنيت سايبري» تعريف كنيم. سيد محمد كرباسي در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اين سوال كه يكي از محورهاي مورد اولويت ستاد اتصال‌پذيري و ارتباطات معاونت علمي امنيت سايبري است؛ در اين حوزه آيا پروژه‌هايي تعريف شده يا اقدام شاخصي را دنبال مي‌كنيد، اظهار كرد: مي‌دانيد كه لازمه هر ارتباطي تأمين امنيت آن است.

در اين حوزه پروژه‌هايي را در حمايت از هسته‌هاي نوپا در فراخوان «نوآفرين» تعريف كرده و با مراكز مرتبط با اين حوزه مذاكراتي داشتيم و از آنها دعوت كرديم كه براي فعال شدن اين حوزه در زيست بوم تلاش كنند. دبير ستاد فناوري‌هاي اتصال پذيري و اطلاعات معاونت علمي افزود: همچنين از برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي مرتبط با اين حوزه حمايت‌هايي را انجام داديم چرا كه يكي از دغدغه‌هاي مهم در حوزه امنيت سايبري تأمين نيروي انساني و تربيت نيروي انساني متخصص است كه در اين حوزه برنامه‌هايي را در دستور كار قرار داديم. كرباسي ضمن اعلام اينكه كارهاي مطالعاتي انجام شده كه بتوانيم بر مبناي آن يك نقشه راه متناسبي را براي توسعه منابع انساني كشور در حوزه «امنيت سايبري» تعريف كنيم، خاطرنشان كرد: به دنبال اين موضوع، نيازمند تعريف فهرست عناوينِ دروس آموزشي خاص و تعريف يك مسير رشد و ارتقا براي تربيت افراد در نقش‌هاي مختلف در حوزه امنيت سايبري هستيم از سوي ديگر كارهاي مطالعاتي انجام شده كه بتوانيم بر مبناي آن، يك نقشه راه متناسبي را براي توسعه منابع انساني كشور در حوزه «امنيت سايبري» تعريف كنيم و به دنبال اين موضوع، نيازمند تعريف فهرست عناوينِ دروس آموزشي خاص و تعريف يك مسير رشد و ارتقا براي تربيت افراد در نقش‌هاي مختلف در حوزه امنيت سايبري هستيم.