فروش اينترنتي گوشت ممنوع شد؟

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۸:۴۶
|
کد خبر: ۳۲۱۲۳۶

دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران، گفت: انجمن توزيع‌كنندگان گوشت خام با استفاده از نخبگان و واحد‌هاي صنفي مجاز و مجهز توانايي دارد تا گوشت گرم داخلي را همانند گوشت‌هاي وارداتي توزيع كنند. 

دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران، گفت: انجمن توزيع‌كنندگان گوشت خام با استفاده از نخبگان و واحد‌هاي صنفي مجاز و مجهز توانايي دارد تا گوشت گرم داخلي را همانند گوشت‌هاي وارداتي توزيع كنند. 

محسن عباسي اظهار داشت: زنجيره توزيع گوشت خام با استفاده از ظرفيت افراد متخصص ساماندهي شده است و گوشت با رعايت كامل نكات بهداشتي توزيع مي‌شود. به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه هدف از تشكيل انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشت، ساماندهي واحد‌هاي توزيع گوشت در استان تهران بوده است، گفت: پيش از راه‌اندازي اين انجمن شاهد حضور افراد فاقد صلاحيت و بدون شناسنامه سلامت در اين صنف بوديم كه اقدام به توزيع گوشت‌هاي ناسالم مي‌كردند.

عباسي ادامه داد: در قالب تعامل با دامپزشكي گواهي عضويت براي اعضاي صنف صادر شده كه از اين طريق محل فعاليت و نام و نشان صنفي آنها مشخص است. دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران با بيان اينكه تمامي فرآورده‌هاي گوشتي خام در سطح استان تهران توسط اعضاي اين انجمن و افراد داراي صلاحيت توزيع مي‌شود، گفت: اين انجمن داراي مجوز از سازمان‌هاي مربوطه است و از طريق واحد‌هاي توليدي گوشت و اقلام پروتئيني با كيفيت بالا در سريعترين زمان ممكن و با قيمت مناسب به دست مصرف‌كننده اصلي مي‌رسد. عباسي يادآور شد: در زمان‌هاي خاص از جمله عيد نوروز، ماه رمضان، ماه محرم و صفر اقلام پروتئيني به شكل ويژه و با قيمت مناسب‌تر بين مصرف‌كنندگان توزيع مي‌شود. وي افزود: انجمن توزيع‌كنندگان گوشت خام با استفاده از نخبگان و واحد‌هاي صنفي مجاز و مجهز توانايي دارد تا گوشت گرم داخلي را همانند گوشت‌هاي وارداتي توزيع كنند. دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشت خام (سفيد و قرمز) استان تهران با اشاره به اينكه با استفاده از نظرات كارشناسان و با استفاده از ظرفيت استادان دانشگاهيان و نخبگان صنف سعي كرده‌ايم سطح خدمات اين انجمن را افزايش دهيم، گفت: با استفاده از ظرفيت نخبگان و اساتيد خبره اين صنف كه بيش از ۳۰۰ عضو فعال دارد، بخش عمده‌اي از مشكلات در حوزه توزيع به زودي برطرف مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين انجمن درصدد است تا فعاليت خود را علاوه بر استان تهران در سطح كشور گسترش دهد، افزود: اين انجمن صفر تا صد امكانات توليد و توزيع فرآورده‌هاي گوشتي و زنجيره كامل از واحد‌هاي توليد و توزيع گوشت از جمله واحد‌هاي پرورش، توليد، بسته‌بندي، نگهداري در سردخانه، فروش و توزيع را در خود جاي داده است. دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران با بيان اينكه با استفاده از تجربياتي كه در بخش توزيع اقلام پروتئيني در استان تهران به دست آورده‌ايم مي‌توانيم اين شيوه توزيع را در سطح كشور گسترش دهيم، گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسي بخش دولتي بايد امكان تجارت آزاد براي بخش خصوصي و نهاد‌هاي مردمي فراهم شود. عباسي با بيان اينكه توزيع گوشت سفيد و قرمز يك فعاليت كاملا تخصصي و بهداشتي است كه افراد داراي تخصص و امكانات بايد آن را انجام دهند، گفت: هم‌اكنون شاهد آن هستيم كه متاسفانه هر فردي كه داراي توان مالي است تصور مي‌كند مي‌تواند وارد اين صنف شود در حالي كه اين كار، فعاليت كاملا تخصصي است كه با سلامت مردم ارتباط مستقيم دارد. بنا بر اعلام انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران وي با بيان اينكه نگهداري گوشت و اقلام پروتئيني فعاليتي بهداشتي و حساس است كه با امنيت غذايي مردم سركار دارد، گفت: در حال حاضر شاهد آن هستيم كه فروشگاه‌هاي اينترنتي تبليغات گسترده‌اي در خصوص توزيع گوشت انجام مي‌دهند، اما امكانات نگهداري يا توزيع مناسب بهداشتي گوشت را ندارند. دبير انجمن صنفي كارفرمايي توزيع‌كنندگان گوشتي خام (سفيد و قرمز) استان تهران با بيان اينكه انجمن صنفي توزيع‌كنندگان گوشت بر زنجيره توزيع اقلام پروتئيني توسط افراد متخصص تاكيد بسيار دارد، گفت: توزيع اين فرآورده‌ها با وسيله مناسب و با شرايط نگهداري خوب بسيار حائز اهميت است، زيرا اگر گوشت در محل مناسب نگهداري نشود به سرعت فاسد مي‌شود و سلامت مصرف‌كنندگان را تهديد مي‌كند.